کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تصویر مسئول حکومتی به عنوان متهم اسیدپاشی از سوی رسانەهای وابسته به رژیم منتشر شد

14:54 - 8 آبان 1393

کوردستان میدیا: رسانەهای رژیم اسلامی، تصویر فوتوشاپ‌شدەی یکی از اعضای هیات‌مدیرەی سازمان استاندارد ایران را به عنوان متهم رویدادهای اسیدپاشی اخیر منتشر کردند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، مسئله‌ی اسیدپاشی‌به صورت زنان در راستای اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر و واکنش‌های شدید شهروندان ایرانی در تهران و اصفهان و تجمع‌های اعتراضی گستردە، ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته است.

پس از گذشت کمتر از ٣ هفتە از آغاز موج اسیدپاشی‌های زنجیرەای به زنان در اصفهان که افکار عمومی آن را به طرح امر به معروف و نهی از منکر بسیجیان پیرو ولایت مطلقەی فقیه مرتبط می‌دانند، رژیم ایران واکنش نشان دادە و اسیدپاشی‌های زنجیرەای را اقدام گروه‌های فتنه عنوان کرد.

روز چهارشنبه، هفتم آبان‌ماه سال ١٣٩٣، برخی از رسانەهای وابسته به رژیم ایران از جمله خبرگزاری مهر، تصویر فوتوشاپ‌شدەی شخصی را به اتهام اسید پاشی در اصفهان منتشر کردند که مشخص شد او دکتر علی جلالی، عضو هیئت مدیره سازمان استاندارد ایران، مدیرعامل کمپانی دی ای اس در انگلیس و همچنین نماینده سازمان جهانی آی ار سی ای است.

خبرگزاری‌های وابسته به رژیم اسلامی با انتشار یک تصویر مدعی شدە بودند که تصویر متهم اسیدپاشی‌های اصفهان بازسازی شدە است.

پس از اینکه مشخص شد که تصویر بازسازی‌شدە از سوی خبرگزاری‌های رژیم ایران متعلق به یکی از اعضای هیات‌مدیرەی سازمان استاندارد ایران می‌باشد و این موضوع نیز از سوی رسانەهای مستقل و وابسته به اپوزسیون رژیم ایران انتشار یافت، خبرگزاری‌های وابسته به رژیم اسلامی اقدام به حذف تصویر بازسازی‌شدە از خروجی‌های خود نمودند.

در همین ارتباط و بر اساس اطلاعیەای که از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز انتشار یافتە است، ادارەی اطلاعات رژیم اسلامی ایران با احضار و یا تماس تلفنی روزنامه‌نگاران را در صورت پیگیری پروندەی اسیدپاشی‌های اخیر تهدید شدەاند.

اواسط مهرماه سال جاری و پس از اعلام لزوم فراتر رفتن امر به معروف و نهی از منکر از تذکر لسانی و استفاده از خشونت و اجبار در این زمینە از سوی مقامات رژیم، موج اسیدپاشی به صورت دختران و زنان در اصفهان اغاز گردید و با توجه به آمارهای موجود تاکنون بیش از ١٥ قربانی گرفته است.