کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار نمایندەی حزب دمکرات از انستیتوی صلح در بلژیک

15:59 - 8 آبان 1393

کوردستان میدیا: جمیل فتحی، نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران در بلژیک با مسئول انستیتوی صلح ملاقات کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، جمیل فتحی، نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران و مونیک سمیتس همکار نمایندگی حزب دمکرات در کشور بلژیک، با نیلی ماس، مسئول انستیتوی صلح دیدار نمودند.

در ابتدای این دیدار، جمیل فتحی، نمایندەی حزب دمکرات در رابطه با ضرورت تاریخی تاسیس حزب دمکرات کردستان ایران سخنانی ارائه داد.

فتحی در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به تاسیس جمهوری کردستان از سوی حزب دمکرات کردستان ایران با استفاده از شرایط و وضیت وقت، عنوان نمود که جمهوری کردستان در آن زمان و در خاورمیانە یک حکومت بی‌نظیر بود.

نمایندەی حزب دمکرات در ادامەی تشریح تاریخ مبارزەی حزب دمکرات به دوران پس از سقوط جمهوری کردستان و مبارزەی مخفی حزب دمکرات تا زمان انقلاب ملیت‌های ایران در سال ١٣٥٧ اشاره کرد.

فتحی همچنین خاطرنشان نمود که حزب دمکرات کردستان ایران پس از انقلاب ملیت‌های ایران درنظر داشت که به شیوەای صلح‌آمیز حقوق ملت کرد در ایران را تامین کند، اما با وجود حاکمیت یک رژیم توتالیتر آیینی و اعلام جنگ علیه ملت کرد، برای حزب دمکرات کردستان ایران مشخص شد که رژیم ایران هیچ تعهدی نسبت به رعایت حقوق بشر و حقوق اولیه انسان‌ها نداشته و اعتقاد به حقوق بشر در فلسفەی رژیم اسلامی حاکم بر ایران جایگاهی ندارد و به همین دلیل ملت کرد و بەطور مشخص حزب دمکرات کردستان ایران به عنوان نخستین جریان سیاسی رفراندوم سال ١٣٥٨ رژیم ایران را تحریم کردند.

جمیل فتحی، نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران در ادامه سخنان خود در رابطه با تروریسم دولتی رژیم اسلامی مطالبی ارائه نموده و مدارک و شواهدی مبنی بر اقدامات تروریستی رژیم ایران ارائه نمود.

فتحی همچنین به روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور جدید اشاره کرده و خاطرنشان نمود که حزب دمکرات کردستان ایران برخلاف بسیاری از سازمان‌های سیاسی و سیاستمداران از همان اوایل بر این باور بود که روی کار آمدن حسن روحانی هیچ‌گونه تغیری در سیاست‌های رژیم ایران ایجاد نخواهد کرد.

مشکلات داخلی رژیم ایران و اختلافات دو جریان سیاسی این رژیم و امنیتی کردن کابینەی حسن روحانی از جمله دیگر مسائلی بودند که جمیل فتحی در مورد آن‌ها بحث و گفتگو نمود.

11251.jpg


در ادامەی این دیدار، مونیک سمیتس، همکار نمایندگی حزب دمکرات کردستان ایران در دیدار با نیلی ماس، مسئول انستیتوی صلح، آمار و ارقام نقض حقوق بشر از سوی رژیم ایران را تشریح کرد.

مونیک سمیتس آمارهای مربوط به بازداشت شهروندان، اعدام و کشتە شدن کولبران و دیگر موارد نقض حقوق بشر را به مسئول انستیتوی صلح ارائه داد.

سپس، جمیل فتحی در رابطه وضعیت کنونی مبارزەی حزب دمکرات کردستان ایران و اهداف این حزب سخنانی ارائه کرد.

نماینده‌ی حزب دمکرات، دمکراسی و احقاق حقوق ملی را که بعنوان مبانی فکری و مبارزاتی حزب دمکرات عنوان و در این رابطه گفت: مطالبه‌ی ما همچنان بر همان دو رکنی که اشاره شد، استوار است و حزب دمکرات معتقد به پلورالیزم بوده و بر همین اساس حاضر به همکاری با تمامی احزابی است که این اصول را رعایت کنند.

در پایان این دیدار، نیلی ماس، مسئول انستیتوی صلح، ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با نمایندگی حزب دمکرات، پرسش‌هایی به هیات نمایندگی حزب دمکرات ارائه دادە و این پرسش‌ها از سوی هیات مهمان پاسخ دادە شدند.