کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نشست نمایندگان حزب دمکرات کردستان ایران و حزب کار هلند

19:38 - 8 آبان 1393

کوردستان میدیا: نمایندە حزب دمکرات دیار حاتمی و نمایندە اتحادیە جوانان دمکرات کردستان ایران شبنم مهرابی با پارلمانتار حزب کار هلند دیدار کردند.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز چهار شنبە مورخەی هفتم آبان‌ماه ١٣٩٣، نمایندە حزب دمکرات کردستان ایران، دیار حاتمی و شبنم مهرابی نمایندە اتحادیە جوانان با میشل سرفایس(Michiel Servaes) عضو پارلمان هلند از حزب کار ملاقات کردند.

نمایندە حزب دمکرات در این دیدار مطالبی مختصر در مورد مبارزەی حزب دمکرات کردستان ایران و وضعیت کرد و دیگر ملیت‌های ایران ارائە نمود.

دیار حاتمی در سخنان خود ضمن اشارە بە آخرین گزارش احمد شهید کە در مورخەی ششم آبان‌ماه ١٣٩٣ منتشر شد، در مورد حقوق بشر و اعدام ٦٨٧ نفر در مهرماه سال گذشتە و همچنین اشارە بە اینکە تاکنون بعد از روی کار آمدن حسن روحانی و دادن وعده و وعید در مورد حقوق بشر، آمار اعدام نسبت بە سال‌های گذشتە رو بە افزایش بودە است.

سپس، سرفایس در این رابطه عنوان کرد: دولت هلند از وضعیت حقوق بشر در ایران مطلع است و چندی پیش قرار بر این بودە چند پارلمانتار در مورد حقوق بشر بە ایران سفر کنند، اما با کمال تاسف بە این نتیجە رسیدیم که نمی‌توانیم بە شیوەای مطلوب با مردم ایران ارتباط برقرار کنیم و به همین دلیل این سفر را لغو کردیم.

نمایندە حزب دمکرات در این دیدار از دولت هلند مبنی بر همکاری‌های این کشور در مورد مبارزه علیە سازمان تروریستی داعش تقدیر کرده و از کشور هلند خواست کە بە کوبانی کمک کنند و از وضعیت آنان بی‌خبر نشود کە مدت چهل روز است در مقابل داعش مقاومت می‌کنند.

در این دیدار میشل سرفایس(Michiel Servaes)  عضو پارلمان از حزب کار با اشارە بە اینکە پارلمان هلند در آغاز حملە داعش بە صورت مداوم اقدام بە برگزاری نشست کرده است، گفت: با خوشحالی طی جلسات متعدد مقرر شد کە بە شیوەهای مختلف همیاری و کمک انجام گرفته و کوبانی به دست فراموشی سپرده نشود.