کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اتهامات سیاسی به بازداشت‌شدگان تظاهرات اسیدپاشی از سوی رژیم ایران

19:49 - 8 آبان 1393

کوردستان میدیا: نیروی انتظامی رژیم ایران به بازداشت‌شدگان تجمعات اعتراض به اسیدپاشی‌های زنجیرەای اتهامات سیاسی وارد کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، حسین حسین‌زاده، جانشین فرمانده نیروی انتظامی اصفهان اعلام کردە است که بازداشت‌شدگان تجمع شهروندان اصفهانی در مقابل دادگستری رژیم در این شهر، ضد انقلاب بوده‌اند.

این فرمانده انتظامی تظاهرات شهروندان را احساساتی وصف کرده و اعلام کرده است که در راستای جلوگیری از موج‌سواری عدەای ضد انقلاب بروی احساسات مردم، پلیس اقدام به بازداشت چندین تن از معترضین کردە است.

وی نیز در ادامەی سخنان خود همانند دیگر مقامات رژیم اسلامی، انگشت اتهام بەسوی رسانەها دراز کرده و اتهامات رسانەهای پوشش‌دهندەی حوادث اسیدپاشی را سنگین‌تر از اسیدپاشان خواندەاند.

در همین ارتباط، حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم ایران و عضو شورای عالی امنیت ملی در حاشیه همایش ملی پدافند غیرعامل اعلام کرد: برخی رسانه‌های زنجیره‌ای، هنوز خبر اسیدپاشی نیامده، سرمقاله‌شان آماده بود. این سم‌پاشی رسانه‌ای، از اسیدپاشی هم خطرناک‌تر است.

حسین طلا، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز نسبت به پوشش رسانەای حوادث اسیدپاشی واکنش نشان دادە و پوشش رسانەای این پدیدە را سناریو برای ایجاد بحران در نظام عنوان کرد.

همچنین، آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائيه رژیم اسلامی ایران اعلام کرده بود که رسانه‌ها با گزارش‌های اسیدپاشی‌‌شان به نظام ظلم کردند.

بسیاری از شهروندان ایرانی به دلیل تهدید امام جمعەهای ایران مبنی بر فرارفتن از تذکر لسانی و استفاده از قوەی قهریه برای ارشاد شهروندان و بەویژە زنان، پدیدەی اسیدپاشی را اجرای طرح تصویب‌شدە امر به معروف و نهی از منکر می‌دانند.

این درحالیست که مقامات رژیم اسلامی در این رابطه می‌کوشند که جنایت اسیدپاشی در اصفهان را موضوعی شخصی بخوانند و عنوان کردەاند که اسیدپاشی عملی شخصی است و ربطی به امر به معروف ندارد.

اواسط مهرماه سال جاری، موج اسیدپاشی به دختران و زنان در اصفهان آغاز گردید و با توجه به آمارهای موجود تاکنون بیش از ١٥ قربانی گرفته است.

شهروندان اصفهانی و تهرانی به منظور اعلام نارضایتی خود از این وضعیت اقدام به برگزاری تجمع چندهزار نفری نمودند که با واکنش شدید نیروهای امنیتی رژیم ایران و بازداشت مواجه شدند.

در همین زمینە، بر اساس اطلاعیەای که از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز انتشار یافتە است، ادارەی اطلاعات رژیم اسلامی ایران با احضار و یا تماس تلفنی روزنامه‌نگاران آنها را در صورت پیگیری پروندەی اسیدپاشی‌های اخیر تهدید کرده است.

تاکنون نیز چندین تن از خبرنگاران خبرگزاری‌های داخلی از جمله ٤ تن از خبرنگاران خبرگزاری دانشجویان ایران از سوی نیروهای رژیم ایران بازداشت شدەاند.