کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رایس: رژیم ایران حامی تروریسم و در تلاش دستیابی به سلاح اتمی می‌باشد

13:16 - 10 آبان 1393

کوردستان میدیا: مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، شانس دستیابی به توافق هستەای با رژیم ایران را کمتر از ٥٠% خواند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در حاشیەی یک نشست در واشنگتن با تاکید بر اینکه رژیم ایران همچنان از حامیان اصلی تروریسم در جهان است، عنوان کرده است که رژیم اسلامی در تلاش دستیابی به بمب اتم می‌باشد.

گفتەهای سوزان رایس حاکی از این می‌باشد که از نظر وی امکان دستیابی به توافق نهایی هستەای با رژیم ایران کمتر از ٥٠% می‌باشد.

در همین رابطه، بسیاری از اعضای کنگرەی آمریکا و همچنین نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نسبت به توافق بد با رژیم ایران به گروه مذاکرەکننده هشدار دادەاند.

چندی پیش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل طی سخنرانی در ویژەمراسم گشایش دورە‌ی زمستانی کنست مجلس اسرائیل، برای چندمین بار طی یک ماه اخیر نسبت به برنامەی هستەای رژیم ایران و احتمال دسترسی این رژیم به بمب اتمی ابراز نگرانی کردە و به گروه مذاکرەکننده با رژیم اسلامی هشدار داد.

اد رویس و بات مک‌کئون، رؤسای کمیته‌های روابط خارجی و نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیەای توافق هستەای دولت اوباما با رژیم ایران را تکرار اشتباه توافق با کره شمالی عنوان کرده و با تاکید بر اینکه رژیم ایران از حامیان اصلی تروریسم دولتی می‌باشد عنوان کردەاند که زیرساخت‌های تسلیحات اتمی کره‌ی شمالی هرگز نابود نشدند و این اشتباه را نباید درباره رژیم ایران تکرار نمود.

یک هفته قبل از پایان مهلت توافق موقت یعنی سوم آذرماه، مذاکرات رژیم اسلامی ایران و گروه ١+٥ بر سر برنامه‌ی جنجال‌برانگیز هسته‌ای این کشور در روز سه‌شنبه ٢٧ آبان‌ماه در پایتخت اتریش برگزار می‌گردد.

این دور از مذاکرات در سطح مدیران سیاسی طرفین خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان سیاسی و دیپلمات‌های حاضر در این مذاکرات بر وجود مشکلات عمیق میان طرفین و عدم دستیابی به توافقی جامع تاکید کردەاند.