کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

درآمدهای نفتی رژیم ایران ٣٠% کاهش یافت

13:32 - 10 آبان 1393

کوردستان میدیا: کاهش تولید نفت رژیم ایران بر اثر تحریم‌ها و روند نزولی قیمت، درآمدهای حاصل از آن را برای رژیم اسلامی با کاهش ٣٠ درصدی مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با کاهش قیمت نفت خام در جهان، در آمدهای نفتی رژیم ایران بیش از ٣٠% کاهش یافتە و با ادامه کاهش قیمت نفت خام در جهان درآمدهای نفتی رژیم همچنان روند نزولی را طی خواهد کرد.

قیمت نفت خام سبک از ماه ژوئن گذشته که ١١٥ دلار بود تاکنون ٣٥% کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، هیچ کدام ازکشورهای عمده عضو سازمان اوپک از جمله عربستان سعودی و ایران، خواهان کاهش سطح تولید نفت خام خود نیستند.

این درحالیست که تولید نفت خام رژیم ایران، بر اثر تحریم‌های آمریکا و اتحادیەی اروپا به شدت کاهش یافتە است.
ادارەی اطلاعات انرژی آمریکا، اواخر تیرماه یک گزارش منتشر کردە و در آن با تاکید بر تاثیرات چشمگیر تحریم‌های بین‌المللی علیه رژیم ایران بر حوزەی نفت و گاز از کاهش تولید نفت ایران خبر دادە بود.

تحریم‌های بین‌المللی با تاثیر بر روند اجرای پروژەهای موجود، علاوه بر کاهش یک میلیون بشکەای نفت ایران در یک روز، باعث کاهش قدرت و ظرفیت تولید نفت در ایران شدەاند.

در همین ارتباط، پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم ایران، طی ٢ سال اخیر، این کشور با کاهش ٥٠ درصدی درآمدهای حاصل از صادرات نفت از ردەی دوم جهان به ردەی هشتم کشورهای صادرکنندە نفت سقوط کرده است.

رژیم ایران از حدود ٥ سال پیش به دلیل برنامەی هستەای خود از سوی آمریکا و اتحادیە اروپا مورد تحریم‌های اقتصادی قرار گرفتە است و اقتصاد این رژیم باتوجه به اینکه از تولیدکنندگان اصلی نفت در جهان بود، به شرایطی وخیم گرویدە است و هم‌اکنون بسیاری از شهروندان ایران تحت فشار شدید اقتصادی قرار گرفتەاند.