کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آموزش و اعزام شهروندان افغان به سوریه از سوی رژیم ایران

13:39 - 10 آبان 1393

کوردستان میدیا: رژیم ایران تحت عنوان دفاع از حرم زینب و به منظور پشتیبانی و حمایت از رژیم بشار اسد، شهروندان افغان را آموزش داده و آنها را به سوریه اعزام می‌کند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، نیروهای سپاه و بسیج رژیم اسلامی در قالب گروه‌هایی همچون گردان فاطمیون و یا تحت عناوینی همچون دفاع از حرم حضرت معصومه به منظور دفاع از رژیم بشار اسد در سوریه حضور یافته و در کنار نیروهای رژیم سوریه اقدام به کشتار شهروندان و غیرنظامیان می‌کنند و سرکوب مخالفان می‌کنند.

گردان فاطمیون از گسیل‌شدگان ایرانی و افغانی تشکیل شدە است.

رژیم ایران از زمان آغاز درگیری‌های داخلی در سوریه، در تلاش پشتیبانی و حمایت همەجانبه از رژیم بشار اسد بوده و در این راستا اقدام به اعزام نیروهای سپاه پاسداران به سوریه و همکاری با رژیم بشار اسد کرده است.

از اقدامات رژیم ایران طی این مدت، آموزش شهروندان اهل افغانستان و اعزام آن‌ها به سوریه تحت عنوان دفاع از حرم حضرت زینب و ورود سپاه به فاز استخدام مزدور جنگی خارجی می‌باشد.

سی‌ان‌ان در این ارتباط گزارشی مستند منتشر نموده است و در آن عنوان شدە است که شهروندان افغانی که در ایران هستند از سوی رژیم ایران تحت آموزش قرار گرفتە و با مبلغی ماهیانه ٥٠٠ دلار در سوریه با مخالفین بشار اسد می‌جنگند.

جنگجویان افغانی پس از کشتەشدن در سوریه توسط رژیم اسلامی به ایران بازگردانده شدە و در شهرهای قم، مشهد، تهران و اصفهان دفن می‌شوند.

همچنین برخی از گزارشات حاکی از این می‌باشند که رژیم اسلامی، شهروندان شیعه‌ی بحرینی، عراقی، پاکستانی، لبنانی و سعودی مقیم ایران را با ترفندهای ایدئولوژیک استخدام کرده و به سوریه فرستاده است.

اعزام نیرهای نظامی شیعه از ایران و دیگر کشورها به سوریه در کنار حمایت مالی و تدارکاتی رژیم اسلامی از بشار اسد در جنگی که در طرف مقابل آن نیز نیروهایی از دیگر کشورها حضور دارند این منازعه را به جنگی مذهبی تبدیل کرده است.