کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران از سنای آمریکا

14:58 - 10 آبان 1393

کوردستان میدیا: نمایندەی حزب دمکرات و مسئول اتحادیەی جوانان دمکرات کردستان ایران از سنای آمریکا دیدار نمودند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روزهای سەشنبه و چهارشنبه مورخەهای ششم و هفتم آبان‌ماه سال ١٣٩٣، آرش صالح، نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران در آمریکا و دوریا عبدالـله‌زاده، مسئول کمیتەی آمریکای اتحادیەی جوانان دمکرات کردستان ایران از سنای آمریکا دیدار کردند.

طی این دیدار، هیات نمایندگی حزب دمکرات با مشاورین ریچارد شلبی و پاتریک تومی از سناتورهای سنای آمریکا ملاقات کردند.

11268.jpg
آرش صالح

در ابتدای این دیدار، آرش صالح نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران در رابطه با حزب دمکرات و مبارزەی این حزب جزئیاتی به سناتورهای آمریکایی ارائه نمود و اعلام کرد که حزب دمکرات با دول دمکراتیک و جامعه‌ی جهانی ارزش‌های مشترک زیادی در برنامه و مبانی فکری خود دارد.

نمایندەی حزب دمکرات در ادامه از نفوذ رژیم اسلامی ایران در کشورهای منطقە بەویژە عراق و سوریه ابراز نگرانی کرده و در این زمینه عنوان کرد که رژیم اسلامی ایران از نفوذ خود برای ایجاد ناآرامی در منطقە استفاده می‌کند.

آرش صالح در ادامەی سخنان خود، پشتیبانی از ملیت‌های ایران بەویژە ملت کُرد را بهترین راه‌حل برای مقابله با رژیم ایران عنوان کرده و افزود: توافق هستەای نمی‌تواند به مشکلات رژیم ایران پایان دهد و رژیم اسلامی همچنان به برهم زدن امنیت جامعەی جهانی و ایجاد خطر برای منافع کلان آمریکا ادامه می‌دهد، حزب دمکرات کردستان ایران بر این باور است که ایرانی دمکراتیک و فدرال بهترین سیستم برای ادارەی ایران چند ملیتی می‌باشد.

11273.jpg
دوریا عبدالـله‌زاده


در ادامەی این دیدار، شانون کانتویل، مشاور سناتور ریچارد شلبی، همدردی سناتور شلبی با ملت کرد در کردستان ایران را اعلام کرده و گفت: ما با نظر حزب دمکرات در رابطه با خطر رژیم ایران در منطقە موافق بوده و بر این باور هستیم که رژیم ایران، ضمن هرگونه توافقی، همچنان به عنوان عامل اصلی برهم زدن امنیت و ثبات منطقە باقی خواهد ماند.

مشاور سناتور شلبی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه اوباما باید سختگیرانەتر در رابطه با برنامەی هستەای رژیم ایران اقدام کند عنوان کرد که ریچارد شلبی بر این باور است که آمریکا نباید اجازەی دستیابی رژیم ایران به صلاح اتمی را بدهد.

در ادامەی دیدارهای نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران و مسئول کمیتەی آمریکای اتحادیەی جوانان دمکرات کردستان ایران از سنای آمریکا، بین کوچمان، مشاور سناتور پاتریک تومی، با ملت کرد در کردستان ایران همدردی کرده و اعلام کرده است که آن‌ها با توافق بد با رژیم ایران موافق نبوده و اجازەی چنین توافقی را نخواهند داد.

بین کوچمان در ادامە با تاکید بر اینکه آن‌ها کاملأ شرایط را تحت کنترل دارند، افزود که با یک توافق بد، رژیم ایران به بمب اتمی دستیابی پیدا خواهد کرد.

در پایان این دیدار نیز، بین کوچمان، مشاور سناتور پاتریک تومی، از آغاز ارتباط با حزب دمکرات کردستان ایران ابراز خوشحالی کرده و بر ادامەی دیدار و نشست با نمایندەی حزب دمکرات تاکید ورزید.