کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برگزاری تجمع در شهرهای مختلف آلمان به منظور حمایت از مقاومت کوبانی

20:56 - 12 آبان 1393

کوردستان میدیا: در شهرهای برلین، هامبورگ، برمن، هانوفر، کولن و اشتوتگارت به منظور پشتیبانی از کوبانی تجمع گسترده برگزار شد.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، مصادف با روز جهانی حمایت از کوبانی در چندین شهر بزرگ کشور آلمان تجمع اعتراضی برگزار شد.

در شهر برمن هزاران نفر از کُردهای ساکن این شهر و حومە‌ی آن، در میدان سیگن‌مارکت گردهم آمدند.

در این تجمع اعتراضی نمایندگان احزاب سیاسی هر چهار بخش کردستان و چندین حزب آلمانی مانند حزب سبز آلمان، حزب سوسیال دمکرات و حزب دمکرات آزادی حضور یافته و پیام تقدیم کردند.

کمیتەی حزب دمکرات کردستان ایران در آلمان و شماری از اعضای حزب در سازماندهی و برگزاری تجمع اعتراضی شهر برمن حضور داشتە و بە صورت گستردە فعالیت داشتند.

دراین تجمع شهریار نقشبندی مسئول کمیتەی آلمان حزب دمکرات سخنانی ارائە کرد.

نقشبندی در سخنانش با تاکید دوبارە همکاری و اتحاد احزاب کرد و بە ویژە احزاب و جریانات سیاسی کردستان سوریه، درخواست نمود کە در کمک آوارگان شنگال و کوبانی کوتاهی نورزند.

مسئول کمیتەی آلمان حزب دمکرات ضمن ابراز خوشحالی از اعزام نیروهای پیشمرگه به کوبانی، برای چندمین بار حمایت و پشتیبانی حزب دمکرات از کوبانی را اعلام کرد.

با در خواست شخصیتهای نامدار جهان،نوام چامسکی و سدانتر از فعالین حقوق بشر، نویسندگان، شاعران، هنرمندان کە شماری از آنان برندە جایزەی نوبل، روز دهم آبان ‌ماه ١٣٩٣ (١ نوامبر ٢٠١٤ میلادی) بە عنوان روز جهانی پشتیبانی از کوبانی اعلام شد و در تمام جهان تجمع اعتراضی برگزار شد.

بر اساس گزارسات دریافتی، اعضا حزب دمکرات کردستان ایران در شهرهای برلین، برمن، هانوفر بە عنوان اعضا اصلی برگزارکننده تجمعات اعتراضی نقش بسزایی ایفا نمودند.