کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آلمان/ تظاهرات محکومیت اسیدپاشی‌‌های اخیر و نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران

15:05 - 18 آبان 1393

کوردستان میدیا: با حضور شهروندان کُرد، ایرانی و اعضای احزاب سیاسی، یک تجمع اعتراضی نسبت به اسیدپاشی‌های اخیر و نقض حقوق بشر از سوی رژیم ایران در کشور آلمان برگزار شد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز شنبه هفدهم آبان‌ماه سال ١٣٩٣ یک تجمع اعتراضی در راستای محکومیت موج اخیر اسیدپاشی به صورت زنان در اصفهان و نقض سیستماتیک حقوق بشر از سوی رژیم ایران در آلمان برگزار گردید.

شماری از احزاب ایرانی و کُرد طی این تجمع پیام خود را با زبان آلمانی تقدیم کردند.

پیام کمیتەی آلمان حزب دمکرات کردستان ایران، از سوی رشید رحمانی، مسئول بخش روابط عمومی این کمیتەی حزب دمکرات با زبان آلمانی قرائت و سپس ده‌ها نسخه از این پیام در اختیار حاضرین قرار گرفت.

در پیام کمیتەی آلمان حزب دمکرات به اسیدپاشی به صورت زنان در شهرهای کرمانشاه، تهران و اصفهان و سرپوش نهادن بر این پدیده از سوی رژیم و مسائل مربوط به طرح امر به معروف و نهی از منکر اشارە شدە بود.

رشید رحمانی، در بخشی از این پیام به نقض سیستماتیک حقوق بشر به‌ویژە حقوق ملیت‌های ساکن ایران و اقلیت‌های دینی و مذهبی، وضعیت نامناسب زندانیان سیاسی، بازداشت، سرکوب و محکومیت و اعدام شهروندان و همچنین سیاست‌های غیرانسانی رژیم ایران و وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر پس از روی کارآمدن حسن روحانی پرداختە بود.

دخالت‌های رژیم ایران در امور کشورهای منطقە و نقش رژیم ایران در ایجاد بحران در خاورمیانه بخش دیگری از پیام کمیتەی حزب دمکرات را به خود اختصاص دادە بودند.

کمیتەی حزب دمکرات کردستان ایران ــ آلمان و شمار زیادی از اعضای حزب دمکرات در این تجمع فعالانه حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، چندین سرود و ترانه به زبان‌های کُردی، فارسی، انگلیسی، آلمانی و آذری طی این تجمع پخش شدند.