کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

شرکت نمایندەی حزب دمکرات در کنفرانس پارلمان اروپا

14:11 - 19 آبان 1393

کوردستان میدیا: جمیل فتحی، نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران در بلژیک، در کنفرانس پارلمان اروپا در رابطه با حملەی داعش به کوبانی و تاثیرات آن بر منطقە، شرکت نمود.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز سەشنبه سیزدهم آبان‌ماه سال ١٣٩٣، گروه دوستان کُرد با همکاری کنگره ملی کُرد، یک کنفرانس ویژە با موضوعیت حملەی داعش به کوبانی و تاثیرات آن بر منطقە برگزار نمود.

جمیل فتحی، نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران و خانم مونیک سمیتس، همکار بخش روابط حزب دمکرات کردستان ایران در کشور بلژیک در این کنفرانس که در پارلمان اروپا برگزار گردید، شرکت داشتند.

کنفرانس مذکور با سخنرانی ماری کریستین در رابطه با وضعیت کنونی خاورمیانه و بەویژە کردستان آغاز شده و با ارائەی مباحثی از سوی آدم اوزون، نمایندەی کنگره ملی کُرد ادامه پیدا کرد.

سپس خانم گابریل زیمر، نمایندەی پارلمان اروپا در رابطه با داعش و سیاست‌های دولت ترکیه درقبال رویدادهای اخیر منطقە به سخنرانی پرداخت.

بخش بعدی این کنفرانس به ارائه مطالبی از سوی خانم سیبالوس بودیل، عضو پارلمان اروپا از فراکسیون سبز، اختصاص دادە شدە بود و این عضو پارلمان اروپا، پشتیبانی فراکسیون‌های پارلمان از ملت کُرد را اعلام نمود.

کامران متین، استاد دانشگاه لندن در این کنفرانس در رابطه با نقش احزاب و جریانات سیاسی و بەویژە دولت ترکیه مباحثی ارائه داد.

در بخش پایانی این کنفرانس نیز، صالح مسلم در رابطه با وضعیت کنونی کردستان سوریه سخنرانی کرد و این کنفرانس با پرسش حضار و پاسخ سخنرانان به اتمام رسید.