کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار اتحادیەی اقلیم‌های کردستان با هیات وزارت امور خارجەی بریتانیا

15:46 - 22 آبان 1393

کوردستان میدیا: هیات اتحادیەی اقلیم‌های کردستان با عضویت نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران با هیات وزارت امور خارجەی بریتانیا دیدار کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز چهارشنبه ٢١ آبان‌ماه سال ١٣٩٣، هیات اتحادیەی اقلیم‌های کردستان که حزب دمکرات کردستان ایران از اعضای این اتحادیە می‌باشد، از وزارت امور خارجەی بریتانیا دیدار نمود.

هیات اتحادیەی اقلیم‌های کردستان که فرید دیهیم، عضو کمیتەی بریتانیای حزب دمکرات در آن حضور داشت، طی این دیدار با معاون مسئول بخش خاورمیانه و عراق نشستی برگزار کرد.

طی این نشست، در رابطه با حملات گروه تروریستی داعش به اقلیم کردستان و کمک‌های نظامی و انسانی اروپا و بەویژە بریتانیا گفتگو شد و هیات وزارت امور خارجەی بریتانیا نقش ملت کُرد در مقابله با داعش و مبارزە با تروریسم را مهم برشمردند.

در بخش دیگری از این دیدار مباحثی مرتبط با نقض حقوق بشر در کردستان ایران و وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر پس از روی کارآمدن حسن روحانی ارائه گردید که معاون مسئول بخش خاورمیانه و عراق وزارت امور خارجەی بریتانیا از عدم تغییر در سیاست‌های رژیم ایران خبر دادە و عنوان کرد که حقوق ملیت‌های ساکن ایران و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنان نقض می‌شود.

معاون مسئول بخش خاورمیانه و عراق در وزارت خارجەی بریتانیا تاکید کرد که وزارت خارجەی بریتانیا تمامی رویدادهای نقض حقوق بشر از سوی رژیم ایران را تحت نظر دارد.