کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آلمان/ دیدار نمایندەی حزب دمکرات و مسئول روابط بین‌المللی SPD

14:03 - 24 آبان 1393

کوردستان میدیا: نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران در آلمان در رابطه با وضعیت کنونی کردستان با مسئول روابط بین‌المللی حزب سوسیال‌دمکرات دیدار کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز چهارشنبه ٢١ آبان‌ماه سال ١٣٩٣، هیوا بهرامی، نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران در کشور آلمان از دفتر اصلی حزب سوسیال‌دمکرات این کشور دیدار و با کنستانتین اوینوف، مسئول روابط بین‌المللی این حزب نشستی برگزار نمود.

در این دیدار در رابطه با موضوعات روز کردستان و ایران، بحران کنونی سوریه و عراق و حملەی داعش به بخش‌های از آن دو کشور و نقش رژیم اسلامی ایران در ایجاد بحران کنونی خاور میانە و بەویژە عراق و سوریه، گفتگو شد.

کنستانتین اوینوف، مسئول روابط بین‌المللی حزب سوسیال دمکرات آلمان، نقش ملت کُرد در مبارزە با گروه تروریستی داعش را مهم برشمرد و عنوان کرد که ملت کُرد تنها ملتی در منطقەی خاورمیانە می‌باشد که بەشیوەای جدی در مقابل نیروهای داعش ایستادە است و با آن‌ها مبارزە می‌کند. بە همین دلیل حمایت کشورهای اروپایی از کردستان امری ضروری می‌باشد.

در ادامەی این نشست، هیوا بهرامی، نمایندەی حزب دمکرات، نظرات و مواضع حزب دمکرات در قبال وضعیت سیاسی کردستان و ایران را تشریح کرد.

بهرامی در سخنان خود به عدم ایجاد تغییر در سیاست‌های رژیم ایران اشارە کردە و افزود: پس از روی کار آمدن روحانی که با صدها وعدە و وعید بە کرسی ریاست جمهوری تکیه زد، وضعیت سیاسی و حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی نەتنها بهتر نشدە است، بلکه در بسیاری از موارد وخیم‌تر نیز شده است.

بهرامی در سخنان خود خاطرنشان نمود که تنها مأموریت دولت حسن روحانی، بیرون آوردن رژیم ایران از بحران بین‌المللی می‌باشد که سالیانیست در آن دست و پا می‌زند.

در ادامەی این دیدار، مسائل مرتبط با برنامەی هستەای رژیم ایران و نتایج مذاکرات اتمی گروه ١+٥ و رژیم اسلامی از سوی طرفین مورد گفتگو قرار گرفت.