کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پس از گذشت یک سال، سرنوشت یک جوان کُرد یارسانی بازداشت شده همچنان مبهم است

14:43 - 24 آبان 1393

کوردستان میدیا: یک جوان کُرد پس از مناقشە با یک فرد وابسته به رژیم اسلامی، از سوی نیروهای رژیم، بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شده و سرنوشت وی پس از گذشت یک سال همچنان نامعلوم می‌باشد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، از ماجرای مناقشەی یک جوان کُرد یارسانی با یک فرد وابسته به رژیم اسلامی در کرمانشاه یک سال می‌گذرد وسرنوشت این جوان با گذشت یک سال در هالەای از ابهام قرار دارد.

یک شهروند مطلع از این جریان طی گفتگو با خبرنگار وب‌سایت کردستان میدیا هویت این جوان کُرد را کیومرث عزیزی مقیم کرمانشاه و پیرو آیین یاری عنوان کرد.

این شهروند کُرد در ادامە، رویداد ناپدید شدن کیومرث عزیزی را چنین عنوان کرد: نزدیک به یک سال پیش، کیومرث عزیزی با یکی از عوامل رژیم ایران در رابطه با وضعیت کردستان و بەویژە احزاب کُرد اپوزسیون رژیم اسلامی به بحث و مناقشە می‌پردازد، پس از بالا گرفتن ماجرا میان کیومرث عزیزی و عامل رژیم، درگیری روی می‌دهد.

بر اساس گفتەهای این شهروند کُرد مطلع از این جریان، متعاقب وقوع درگیری و دخالت نیروی انتظامی در ماجرا، کیومرث عزیزی ربوده شده و تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دسترس قرار نگرفته است.

بر اساس گزارش دریافتی از کرمانشاه، خانوادەی کیومرث عزیزی، چندین بار به نهادهای امنیتی رژیم ایران مراجعە کردەاند اما هیچ جوابی از سوی رژیم اسلامی به آن‌ها دادە نشدە است.

طی چند سال اخیر و بەطور مشخص از دو سال پیش، فشار نیروهای رژیم ایران و ادارەی اطلاعات رژیم بەروی شهروندان کُرد یارسانی بە شدت افزایش یافتە است.

در همین ارتباط، چند روز پیش، سە دانشجوی کُرد پیرو آیین یاری به نام‌های وحید فرودی، جهانگیر سلیمی و سبحان رحیمی از سوی نیروهای لباس شخصی ادارەی اطلاعات رژیم ایران در مقابل دانشگاه رازی کرمانشاه پس ضرب و شتم و بی‌احترامی، بازداشت شدند.