کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نشست احزاب کردستانی به منظور حمایت از کردستان سوریه

16:07 - 26 آبان 1393

کوردستان میدیا: نمایندگان احزاب سیاسی هرچهار بخش کردستان، طی نشستی حمایت خود از کردستان سوریه را اعلام کردند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز شنبه ٢٤ آبان‌ماه سال ١٣٩٣، نمایندگان اكثر احزاب و جریانات سیاسی هرچهار بخش کردستان در مقر شاخەی ٢ پارت دمکرات کردستان در اربیل یک نشست برگزار نمودند.

طی این نشست که محمد صالح قادری، عضو کمیتەی مرکزی حزب دمکرات به نمایندگی از حزب دمکرات کردستان ایران در آن حضور داشت، در رابطه با وضعیت کنونی کردستان و بەویژە کردستان سوریه، مباحثی از سوی شرکت‌کنندگان ارائه گردید.

بر اساس این گزارش، احزاب و جریانات سیاسی حاضر در این نشست، در پایان یک اطلاعیەی مشترک صادر نمودند.

در این اطلاعیەی مشترک آمده است که ما به عنوان احزاب و جریانات سیاسی کردستان، مجددأ مبارزە و مقاومت پیشمرگە و مبارزین کُرد در کردستان عراق و کردستان سوریه را ارج نهاده و ایجاد ائتلاف جهانی برای مبارزە با داعش را تعیین کننده تلقی می‌کنیم.

در بخشی دیگر از اطلاعیەی مذکور با تاکید بر اینکه اتحاد ملت کرد مهمترین سلاح برای دفاع از کردستان تشویق و تحکیم ارادەی پیشمرگەها می‌باشد؛ از تمامی ملت کرد در بخش‌های مختلف کردستان و کُردهای ساکن اروپا که با تظاهرات و تجمع از پیشمرگه و مبارزین کرد حمایت کردە بودند، تشکر و قدردانی شدە است.

همچنین طی بیانیەی احزاب و جریانات سیاسی حاضر در این نشست، تصمیم مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و تصویب پارلمان کردستان و وزارت پیشمرگە برای اعزام پیشمرگە به کوبانی، ارج نهاده شد.

11415.jpg

در بخشی دیگر از اطلاعیه آمده است که اقدام رئیس اقلیم کردستان برای ایجاد توافق دهوک میان احزاب کردستان سوریه را اقدامی مهم برشمردە و از TEV-DEM و ENKS درخواست می‌کنیم که در جهت اجرای توافقنامەی دهوک، جدی عمل کنند؛ چراکە اجرای مفاد توافقنامەی دهوک رمز پیروزی ملت کرد در کردستان سوریه می‌باشد.

در همین زمینە، پیشتر نیز، روز چهارشنبه، سی‌ام مهرماه نیروهای سیاسی کُردستان سوریه بر سر رهبری مشترک و اداره مناطق خودگردان روژاوا (غرب کُردستان) به توافق رسیدند و در حضور رییس اقلیم کردستان آن را به امضاء رساندند.