کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دو ماه مقاومت و دفاع از کوبانی/ کشتە شدن حدود یک هزار و ٢٠٠ تن

19:18 - 26 آبان 1393

کوردستان میدیا: طی دو ماه اخیر و بر اثر هجوم نیروهای گروه تروریستی داعش به کوبانی، حدود یک هزار و ٢٠٠ تن که اکثریت آنان را اعزای داعش تشکیل می‌دهند، کشتە شدەاند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، دیدبان حقوق بشر سوریه طی گزارشی، آمار کشتەشدگان دو ماه اخیر در کوبانی بر اثر هجوم نیروهای داعش به این شهر کردستان سوریه را منتشر کرد.

بر اساس آمار دیدبان حقوق بشر سوریه، از ٢٦ شهریورماه سال ١٣٩٣ (آغاز هجوم گستردە داعش به کوبانی) تاکنون یک هزار و ١٥٣ نفر در کوبانی کشتە شدەاند.

گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه که روز یکشنبه ٢٥ آبان‌ماه انتشار یافتە است نشان می‌دهد که طی دو ماه اخیر که حملات داعش به کوبانی ابعاد گستردەتری بە خود گرفته است، ٧١٢ پیکارجوی داعش از سوی مبارزین کُرد به هلاکت رسیدەاند.

همچنین طی این مدت، ٣٩٨ تن از مدافعین کوبانی، در راستای دفاع از کوبانی به شهادت رسیدەاند.

با استناد به آمار دیدبان حقوق بشر سوریه، از زمان آغاز حملات داعش به کوبانی تاکنون، ٢٧ غیرنظامی کُرد و ١٦ تن از اعضای ارتش آزاد سوریه نیز جان خود را از دست دادەاند.

حملات هوایی ائتلاف جهانی تشکیل‌شدە علیه داعش در پیشگیری از سقوط کوبانی و ادامەی مقاومت نقش بسزایی ایفا نموده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه چندی پیش در آماری اعلام کرده بود که در حملات هوایی ائتلاف جهانی از تاریخ یکم مهرماه، ۴۶۴ پیکارجوی داعش، ۵۷ تن از اعضای جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) کشتە شدەاند.

بسیاری از احزاب و جریانات سیاسی هرچهار بخش کردستان، از جمله حزب دمکرات کردستان ایران، طی اطلاعیەای مشترک که در نشست روز شنبە ٢٤ آبان‌ماه سال ١٣٩٣ پشتیبانی و حمایت خود از کوبانی اعلام نمودند و حملات هوایی ائتلاف جهانی علیه داعش را ارج نهاده و این اقدام جامعەی جهانی را امری مهم و انسانی خواندند.