کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تائید محکومیت سە شهروند کُرد به ٤٤ سال حبس تعزیری

15:44 - 27 آبان 1393

کوردستان میدیا: دادگاه تجدید نظر استان کرمانشاه، احکام صادرە برای سە شهروند کُرد را که مجموعأ ٤٤ سال حبس می‌باشد، تائید کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، محسن بنده‌لو اهل صحنه، کیانوش رستمی و نعمت فتحی اهل کرمانشاه، سە شهروند کُرد پیرو آیین یاری به تحمل ٤٤ سال حبس محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، شعبەی پانزدهم دادگاه تجدید نظر استان کرمانشاه، حکم صادرە برای این سە شهروند کُرد را تائید کردە است و هم‌اکنون این سه زندانی سیاسی در زندان دیزل آباد کرمانشاه در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود می‌باشند.

اسفندماه سال ١٣٩٢، شعبەی یکم دادگاه انقلاب رژیم اسلامی در کرمانشاه، هریک از کیانوش رستمی و محسن خدابنده‌لو را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون رژیم اسلامی ایران به تحمل ۱۵ سال زندان و همچنین به اتهام توهین به رهبر رژیم ایران به دو سال زندان محکوم کردە بود.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در این ارتباط گزارش دادە است که نعمت فتحی نیز به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون رژیم اسلامی به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

این سە شهروند کُرد پیرو آیین یاری، مورخەی ٢٤ خردادماه سال ١٣٩٢، همراه با چندین جوان دیگر از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران بازداشت شدند.

تاکنون اطلاعات دقیقی از سرنوشت دیگر بازداشت‌شدگان در دسترس قرار نگرفته است.

در همین ارتباط، چند روز پیش، سە دانشجوی کُرد پیرو آیین یاری به نام‌های وحید فرودی، جهانگیر سلیمی و سبحان رحیمی از سوی نیروهای لباس شخصی ادارەی اطلاعات رژیم ایران در مقابل دانشگاه رازی کرمانشاه پس ضرب و شتم و بی‌احترامی، بازداشت شدند.

همچنین از ماجرای مناقشەی یک جوان کُرد یارسانی به نام کیومرث عزیزی با یک فرد وابسته به رژیم اسلامی در کرمانشاه یک سال می‌گذرد وسرنوشت این جوان کُرد پس از بازداشت و انتقال به مکانی نامعلوم همچنان در هالەای از ابهام قرار دارد.

طی چند سال اخیر و بەطور مشخص از دو سال پیش، فشار نیروهای رژیم ایران و ادارەی اطلاعات رژیم بەروی شهروندان کُرد یارسانی بە شدت افزایش یافتە است.