کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نیروی تروریستی سپاه قدس از طریق بانک چینی تامین مالی می‌شود

19:41 - 27 آبان 1393

کوردستان میدیا: رژیم ایران از طریق حساب بانک مرکزی در یک بانک چینی، به حساب شرکت‌های تحت کنترل سپاه قدس پول واریز می‌کند.

خبرگزاری رویترز روز سەشنبه ٢٧ آبان‌ماه سال ١٣٩٣ با استناد به گزارش تازەی یک نهاد اطلاعاتی غربی، از استفادە رژیم ایران از بانک‌های چینی برای انتقال پول به شرکت‌های تحت کنترل سپاه قدس، شاخەی برون‌مرزی سپاه پاسداران خبر دادە است.

این گزارش حاکی از این می‌باشد که شرکت شنژن لان‌هائو که در تملک نیروی قدس است یکی از چندین شرکت مستقر در چین است که از طریق بانک کونلون (Kunlun) که از زیرمجموعەهای شرکت ملی نفت چین می‌باشد، از ایران پول دریافت می‌کند.

در گزارش این نهاد اطلاعاتی غربی که به نام آن اشارە نشدە است در رابطه با چگونگی نقل و انتقالات پول چنین آمده است: زمانی که پول از بانک کونلون و دیگر نهادها منتقل می‌شود نیروی قدس می‌تواند از آن برای انجام خریدهای خود در چین و تأمین مالی انواع اقدامات مخفی در دیگر کشورها استفاده کند.

دولت آمریکا در سال ۲۰۰۷ میلادی، نیروی قدس را در فهرست نیروهای حمایت‌کننده از تروریسم قرار داد و اتحادیه اروپا نیز در سال ۲۰۱۱ نیروی قدس را تحریم کرد.

انتقال پول به شرکت‌های وابسته به سپاه قدس، به دلیل اینکه این نیروی وابسته به سپاه پاسداران از سوی آمریکا به عنوان نیروی تروریستی شناختە شدە است و از سوی اتحادیە اروپا مورد تحریم قرار گرفتە است.

در همین ارتباط و در زمینەی نقض تحریم‌های جامعەی جهانی، ادارەی جنایی گمرک آلمان از خرید فناوری‌های اتمی با کاربرد دوگانه از سوی رژیم ایران از آلمان خبر دادە است.

روز یکشنبه ٢٥ آبان‌ماه در فاصلەی دو روز مانده به آغاز دهمین و آخرین دور مذاکرات هستەای گروه ١+٥ با رژیم ایران در وین، روزنامه تاگس‌اشپیگل ام زونتاگ از خرید فناوری‌های اتمی رژیم ایران از آلمان خبر دادە است که دارای کاربرد دوگانه هستەای ــ نظامی هستند و در گسترش سلاح‌های اتمی قابل استفاده می‌باشند.

خبر دور زدن تحریم‌های بانکی و تامین مالی فعالیت‌های سپاه قدس پاسداران در خارج از ایران و خریداری فناوری‌های اتمی از آلمان در حالی منتشر می‌شود که دور نهایی گفت‌وگوهای هسته‌ای امروز سەشنبه در وین آغاز شدە است و لغو تمامی تحریم‌ها یکی از خواسته‌های رژیم ایران است. خواستەای که قبول کردن آن از سوی جامعەی جهانی، از سوی کارشناسان غیرممکن تلقی می‌شود.