کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

معاملە با ایران، جریمەی ٣١٥ میلیون دلاری بانک میتسوبیشی را در پی داشت

14:43 - 28 آبان 1393

کوردستان میدیا: بانک میتسوبیشی ژاپن، به دلیل انجام معاملات پنهانی با رژیم ایران ونقض تحریم‌های آمریکا، با جریمەی ٣١٥ میلیون دلاری مواجه شد.

خبرگزاری رویترز برای دومین بار طی چند روز اخیر از معاملەی یک بانک خارجی با رژیم ایران و همکاری با این رژیم برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی وضع‌شدە از سوی آمریکا علیه رژیم اسلامی، پردە برداشت.

بر اساس این گزارش، بانک توکیو ــ میتسوبیشی ژاپن، به دلیل انجام معاملات پنهانی با کشورهای تحریم‌شدە از سوی آمریکا، به پرداخت جریمەی ٣١٥ میلیون دلاری محکوم گردید.

معاملات پنهانی با کشورهایی از جمله ایران، سودان و میانمار در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷از سوی بانک میتسوبیشی، دلیل جریمەی سنگین این بانک می‌باشد.

بانک توکیو- میتسوبیشی با پرداخت ۳۱۵ میلیون دلار جریمه به یک نهاد نظارت بر عملکرد بانک‌ها در آمریکا موافقت کرده است.

در همین ارتباط و در زمینەی نقض تحریم‌های جامعەی جهانی، ادارەی جنایی گمرک آلمان از خرید فناوری‌های اتمی با کاربرد دوگانه از سوی رژیم ایران از آلمان خبر دادە است.

همچنین، بر اساس جدیدترین گزارش یک نهاد اطلاعاتی غربی، رژیم اسلامی از طریق بانک کونلون (Kunlun) که از زیرمجموعەهای شرکت ملی نفت چین می‌باشد، برای واریز پول به شرکت‌های زیرمجموعەی سپاه قدس که سال ٢٠٠٧ از سوی آمریکا در لیست ترور و در سال ٢٠١١ از سوی اتحادیەی اروپا مورد تحریم قرار گرفتە است، استفاده کردە است.

خبر دور زدن تحریم‌های بانکی و تامین مالی فعالیت‌های سپاه قدس پاسداران در خارج از ایران و خریداری فناوری‌های اتمی از آلمان و همچنین معاملات پنهانی با بانک میتوبیشی ژاپن در حالی منتشر می‌شود که دور نهایی گفت‌وگوهای هسته‌ای روز سەشنبه در وین آغاز شد.