کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در اربیل بیش از ٣٠ کشتە و زخمی بر جای گذاشت

19:25 - 28 آبان 1393

کوردستان میدیا: انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل درب ساختمان استانداری اربیل، پایتخت اقلیم کردستان، کشتە شدن ٤ نفر و زخمی شدن دست‌کم ٢٩ شهروند را در پی داشت.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، راس ساعت ١٢ ظهر بە وقت اقلیم کردستان، روز چهارشنبه ٢٨ آبان‌ماه سال ١٣٩٣، بر اثر انفجار یک خودرو در مقابل درب ساختمان استانداری اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق، ٤ نفر کشتە شدە و دست‌کم ٢٩ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وزیر بهداشت و درمان اقلیم کردستان کشتە شدن ٤ شهروند و زخمی‌شدن ٢٩ تن که حال دو تن از آنان وخیم گزارش شدە است را تائید کردە است.

گفتە می‌شود که یک هوندای سواری قصد ورود به ساختمان استانداری را داشته که با ممانعت نگهبان مواجه شدە و پس از لحظاتی منفجر شده است.

چندين خودروی اطراف محل وقوع حادثه نیز که تعداد آن‌ها ١٥ دستگاه اعلام گردیدە است، آسيب ديده و همچنین به ساختمان‌های اطراف هم خسارت‌هایی وارد شده است.

گروه تروریستی داعش تصاویری از انفجار امروز اربیل را منتشر نموده است اما مسئولیت این انفجار را که در مقابل ساختمان استانداری اربیل که مکانی نسبتأ پر رفت‌وآمد می‌باشد را بر عهده نگرفتە است.

تاکنون گزارشاتی در رابطه با دیگر جزئیات انفجار انتحاری اربیل منتشر نشدە است، اما متعاقب این انفجار رياست اقليم كردستان خواستار تشکیل جلسه‌ی فوری از هیات وزیران شد.

در همین ارتباط، مهرماه سال گذشتە نیز، در خیابان شصت متری اربیل در نزدیکی اداره پلیس اربیل و اداره کل پلیس اقلیم کُردستان، ٢ انفجار انتحاری به وقوع پیوست که به موجب آن ٦ تن کشتە و ٣٦ تن زخمی شدند.