کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آلمان/ برگزاری یک سمینار سیاسی با حضور نمایندە حزب دمکرات

20:36 - 28 آبان 1393

کوردستان میدیا: سمیناری سیاسی در دانشگاه هومبولدت برلین با حضور هیوا بهرامی نمایندە حزب دمکرات در آلمان برگزار شد.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز پنج‌شنبە مورخەی بیست‌ودوم آبان ‌ماه ١٣٩٣، از سوی سازمان Mideast Freedom Forum Berlin (MFFB)) سمیناری سیاسی در دانشگاه هومبولدت برای هر یک از آقایان هیوا بهرامی نمایندە حزب در آلمان و توماس ون اوستن ساکن نویسندە و روزنامەنگار و متخصص امور خاورمیانە برگزار شد.

این سمینار تحت عنوان داعش، اسد و رژیم ایران و سیاست غرب در مورد رویدا‌های منطقەای در دو بخش برگزار شد.

هیوا بهرامی در سخنان خود با اشارە بە وضعیت کنونی منطقە و اقدامات مخرب رژیم اسلامی ایران در بحران‌های پی‌درپی خاورمیانە گفت: رژیم ایران برای محور شعیە در منطقە و ادامەی هم‌پیمانی در عراق، سوریە و لبنان، تمام نیروی خود را بە کار گرفتە است، ماندن حاکمیت سیاسی در این چند کشور در ادامەی حاکمیت رژیم ایران تاثیرگذار بوده و همچنین این امکان برای رژیم ایران برقرار کردە تا در منطقە هرج و مرج سیاسی و نظامی ایجاد کند.

بهرامی همچنین در مورد همکاری نیروی‌های کردستانی و مقاومت در مقابل نیروهای داعش اعلام کرد: برای نخستین بار بخش زیادی از نیروهای کردستانی در چهار بخش کردستان از جملە پشمرگ‌های حزب دمکرات کردستان ایران در مقابل دشمن صف‌آرایی کرده و از خاک کردستان دفاع کردند. این اقدام برای ملت کُرد بە طور کلی موجب خوشحالی و همزمان در سطح بین‌المللی بازتاب گسترده سیاسی برای ملت کُرد داشت.

هیوا بهرامی در پایان سخنانش با اشارە بە اقدامات و نقش کشورهای غرب در منطقە خاورمیانە گفت، اگر کشورهای غرب ستراتیژی آشکار برای بهبود وضعیت منطقە داشتە باشند و اگر در اوایل تظاهرات مردم سوریە، از مردم این کشور و اپوزیسیون دمکراسی‌خواه پشتیبانی و حمایت کردە بودند، امکان ظهور گروه ترورستی داعش و گسترش آن کاهش می‌یافت.

در ادامەی این سمینار، توماس استن ساکن، بحثی در مورد اقدامات کشورهای غرب در منطقە و نقش کشورهای غرب بعد از جنگ جهانی یکم تاکنون ارائە داد.

بخش پایانی این سمینار به ارائە سوالات و نقطەنظرات شرکت‌کنندگان اختصاص یافتە بود.

بنا بە این گزارش نمایندە وزارت خارجە آلمان، چندین هیأت اجرایی پارلمان این کشور و ده‌ها استاد دانشگاه و دانشجو دانشگاه برلین در این سمینار حضور داشتند.