کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار حزب سوسیالیست کردستان ترکیه و حزب دمکرات کردستان ایران

14:31 - 29 آبان 1393

کوردستان میدیا: هیات حزب سوسیالیست کردستان ترکیه از دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز چهارشنبه ٢٨ آبان‌ماه سال ١٣٩٣، هیات حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات از هیات حزب سوسیالیست کردستان ترکیه استقبال نمود.

مسعود تک، دبیرکل حزب سوسیالیست کردستان ترکیه و سرپرست هیات این حزب در دیدار با حزب دمکرات، اهداف این دیدار را گفتگو پیرامون نتایج کنگرەی حزب حق و آزادی (HAK - PAR)، مواضع حزب سوسیالیست در جریان رویدادهای اخیر منطقە، مسائل سیاسی روز، وضعیت کنونی ملت کرد، جریان صلح میان پ.ک.ک و دولت ترکیه و تاثیرات حملات گروه تروریستی داعش بر روند مبارزات ملت کُرد عنوان کرد.

مسعود تک پیرامون مسائل مذکور اعلام کرد که ما بر این باور هستیم که در این شرایط حساس و سرنوشت‌ساز، اتحاد عمومی و اتخاذ مواضع مشترک میان حزب سوسیالیست کردستان ترکیه و حزب حق و آزادی (HAK - PAR) در راستای دستیابی به اهداف سیاسی و ملی ملت کُرد در ترکیه ضرورتی تاریخی می‌باشد.

دبیرکل حزب سوسیالیست کردستان ترکیه در ادامە سخنانش، مواضع حزب دمکرات کردستان ایران در قبال کردستان ترکیه و همچنین شرکت هیات حزب دمکرات در کنگرەی حزب حق و آزادی (HAK - PAR) را ارج نهاده و پیام و پیشنهادات حزب دمکرات را مهم تلقی نمود.

مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران و سرپرست هیات حزب دمکرات در این دیدار از سخنان مسعود تک و احساس مسئولیت ایشان در قبال مسائل ملی و خوانش وی از مواضع حزب دمکرات، تشکر کردە و بر ادامەی پشتیبانی و حمایت حزب دمکرات و ادامه‌ی اتخاذ مواضع صحیح و مسولانه‌ی این حزب تاکید کردە و برای حزب حق و آزادی (HAK - PAR) در راستای اجرای مصوبات کنگره آرزوی موفقیت کرد.