کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تصویب قطعنامەی حقوق بشری علیه رژیم ایران از سوی مجلس نمایندگان آمریکا

14:43 - 29 آبان 1393

کوردستان میدیا: قانونگداران احزاب جمهوری‌خواه و دمکرات آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، رژیم اسلامی ایران را به نقض آشکار حقوق بشر محکوم کردند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز چهارشنبه ٢٨ آبان‌ماه سال ١٣٩٣، قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا، با تصویب یک قطعنامە، بار دیگر نقض آشکار حقوق بشر در ایران را محکوم کردند.

قطعنامه‌ی موسوم به قطعنامه ٧٥٤ با استناد به گزارش آزادی‌های مذهبی کمیسیون آمریکا در سال ٢٠١٤ و گزارش جدید احمد شهید تهیه شده است.

اد رویس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان از حزب جمهوری‌خواه و کیت الیسون، نمایندەی دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا با پشتیبانی از قطعنامەی تصویب‌شدە علیه رژیم ایران، از نقض فاحش حقوق بشر در ایران انتقاد کردە و اعلام کردند که همراهی آمریکا با مردم ایران در مقابله با رژیم ایران امری ضروریست.

در همین زمینە، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه ٢٧ آبان‌ماه سال ١٣٩٣، با ٨٧ رأی مثبت، قطعنامه تازه‌ای درخصوص وضعیت حقوق بشر ایران را که از سوی کانادا ارائه شده بود، تصویب کرد.

تصویب این قطعنامەها از سوی کنگرە آمریکا و کمیتەی سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد درحالی می‌باشد که دور نهایی مذاکرات هستەای رژیم ایران با گروه ١+٥ درحال جریان می‌باشد.

تاکنون چندین نهاد و سازمان حقوق بشری، دیپلمات و همچنین چندین تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طی بیانیەهایی، خواستار مطرح نمودن مسألەی حقوق بشری در مذاکرات هستەای شدەاند.