کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ساخت پیکرەی شیرزنان کوبانی توسط مجسمەسازی نامی کُرد

16:06 - 29 آبان 1393

کوردستان میدیا: هادی ضیاءالدینی، مجسمەسازی سرشناس کُرد، در راستای حمایت از مقاومت کوبانی، اقدام به ساخت مجسمەی شیرزنان کوبانی نمود.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، هادی ضیاءالدینی، نقاش و مجسمەساز سرشناس کُرد سنندجی، در راستای حمایت و پشتیبانی از مقاومت کوبانی و بە ویژە زنان مبارز کُرد، اقدام به ساخت پیکر “شیر زنان” کوبانی کرد.

11441.jpg
هادی ضیاءالدینی، نقاش و مجسمەساز سرشناس کُرد

بر اساس این گزارش، استاد ضیاءالدینی طی این طرح جدید خود، پیکر یک زن را بر کول یک شیر در ابعاد یک متری و ٧٠ سانتی‌متری تراشیدە و بە این شیوە مقاومت و فداکاری زنان مبارز کُرد را به تصویر کشیده است.

هادی ضیاءالدینی، سال ١٣٣٥ در سنندج دیدە به جهان گشود، در سال ١٣٥٦ وارد دانشکدەی هنرهای زیبای دانشگاه تهران شدە و سال گذشته پس از دو سال تحقیق علمی، موفق به کسب دکترای درجه یک هنری شد.

از جمله برترین آثار وی در زمینەی مجسمەسازی می‌توان به پیکره آزادی در میدان آزادی سنندج، مولوی کُرد در میدان مولوی کُرد سنندج (چهار راه صفری)، ماموستا هیمن در میدان استاد هیمن مهاباد، پیکره ماموستا هه‌ژار (عبدالرحمن شرفکندی) در مهاباد، پیکر مستوره اردلان در شهر اربیل کردستان عراق، مجسمه شیخ محمود برزنجی در شهر سلیمانیه کردستان عراق، ساخت و نصب مجسمه کارگر و محمد اوراز در سنندج و مجسمە زیویه در ورودی پارک آبیدر سنندج اشارە نمود.