کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

طلاق روزانه بیش از ٦ زوج در استان کردستان

19:21 - 29 آبان 1393

کوردستان میدیا: روند طلاق در استان‌های کردستان ایران همچنان در حال افزایش می‌باشد و استان کردستان از این لحاظ در رتبەی چهارم ایران گرفته است.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، طی چند سال اخیر آمار طلاق روندی صعودی به خود گرفتە است.

بر اساس آمارهای رسمی رژیم ایران که معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی کردستان منتشر نموده است، طی یکسال اخیر، یک هزار و ٥٠٠ مورد طلاق در سطح استان کردستان روی دادە است.

همچنین آمارهای موجود نشانگر این می‌باشند که آمار مربوط به تشکیل زندگی مشترک و ازدواج همزمان با افزایش طلاق، رونزدی نزولی به خود گرفتە و کاهش یافتە است.

آمار مربوط به رجوع خانوادەها به دادگاه‌های خانوادە نیز حاکی از این می‌باشند که روزانه بین ١٧ تا ٢١ مورد پروندە مربوط به طلاق وارد دادگاه‌های رژیم می‌شود.

آمار مربوط به طلاق پیشتر نیز از سوی ادارەی ثبت احوال سنندج منتشر یافتە بود که حاکی از وقوع نزدیک به دو هزار طلاق طی ٦ ماه نخست سال جاری بود.

در همین ارتباط، استان ارومیه نیز در هفت ماه نخست سال جاری، شاهد افزایش نرخ طلاق و کاهش ازدواج بود.

با استناد به آمارهای ادارەی ثبت احوال رژیم ایران، از هر ٦ ازدواج در استان ارومیه، یک مورد به طلاق می‌انجامد.

در هفت ماهه نخست سال جاری ١٩ هزار و ٤٤٧ مورد ازدواج و ٣ هزار و ٤٤٠ طلاق ثبت شده است.

آمار ازدواج طی این مدت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ٣،٨ درصدی نشان داده و طلاق با افزایش ١٣،١ درصدی مواجه بوده است.

بر اساس آمارهای موجود در استان کرمانشاه در مقابل هر ٤ ازداوج یک مورد طلاق به ثبت می‌رسد.

پیشتر خبرگزاری ایسنا بە نقل از وزیر دادگستری ایران از وجود ۱۴ میلیون پرونده طلاق در دادگاه‌های ایران خبر داده بود.

کارشناسان اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر، دخالت اطرافیان، ضرب و شتم، تنفر و بی‏‌علاقگی و سوء‌ظن به همسر، درآمد ناکافی جهت اداره زندگی، بیماری‌ها و اختلالات روانی همسر، عدم تمکین، خشونت روانی، ازدواج تحمیلی، بیکاری همسر، اختلافات فرهنگی، ازدواج مجدد زوج، ارتباطات نامشروع همسر، تفاوت سنی، انحرافات جنسی یکی از زوج‌ها و اختلالات جنسی را از علل درخواست طلاق می‌دانند.