کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

شرکت نمایندەی حزب دمکرات در کنفرانس ویژەی کُردهای ایزدی در پارلمان اروپا

20:01 - 29 آبان 1393

کوردستان میدیا: جمیل فتحی، نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران در بلژیک و همکاری وی خانم مونیک سمیتس، در کنفرانسی که از سوی پارلمان اروپا در رابطه با وضعیت کردهای ایزدی تدارک دیدە شدە بود، شرکت نمودند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز چهارشنبه ٢٨ آبان‌ماه سال ١٣٩٣، جمیل فتحی، نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران در بلژیک و خانم مونیک سمیتس، همکار بخش روابط حزب دمکرات در این کشور در کنفرانسی با موضوعیت وضعیت ایزدی‌ها ــ خاورمیانە، ‌اکنون و آیندە که در پارلمان اروپا در بلژیک برگزار گردید، شرکت کردند.

این کنفرانس ویژە با سخنرانی آنا خومیس، پارلمانتار اروپا آغازبەکار کرد. این پارلمانتار هدف از تشکیل کنفرانس وضعیت ایزدی‌ها ــ خاور میانە، هم‌اکنون و آیندە را بررسی هرچە بیشتر وضعیت ایزدی‌ها پس از حملەی گروه تروریستی داعش به کردستان عراق و نسل‌کشی آن‌ها عنوان کرد.

سپس، یکی از شرکت‌کنندگان در رابطه با تاریخ ایزدی‌ها مباحثی ارائه نمود و اعلام کرد که ایزدی‌ها تاکنون ٧٢ بار مورد نسل‌کشی قرار گرفتەاند و هم‌اکنون پیش رو گرفتن اقدام در راستای بهبود وضعیت کُردهای ایزدی از سوی جامعەی جهانی امری ضروریست.

11443.jpg

در ادامەی این کنفرانس، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان نیز بر مظلوم واقع شدن ایزدی‌ها به دلیل ملیت و آیین آنها از سوی فارس‌ها، ترک‌ها و عرب‌ها در طول تاریخ تاکید کرد.

در بخشی دیگر از این کنفرانس از دولت ترکیه درخصوص عدم کمک‌رسانی به آوارگان کُرد انتقاد شد.

در پانل پایانی این کنفراسن، آنا خومیس، پارلمانتار اروپا از ملت کُرد خواست که بیش از پیش متحد شدە و در راستای جذب کمک‌از اروپا، بر اتحادیەی اروپا فشار آوردە و همچنین خواستەهای خود را به دادگاه جرایم بین‌المللی اعلام کنند.