کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار هیات روابط حزب دمکرات از انستیتوی سیاست خارجەی نروژ

15:28 - 1 آذر 1393

کوردستان میدیا: هیات نمایندگی حزب دمکرات کردستان ایران در انستیتوی سیاست خارجەی نروژ با سویره لودگارد (Sverre Lodgaard) دیدار کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز جمعە سی‌ام آبان‌ماه سال ١٣٩٣، هیات نمایندگی حزب دمکرات کردستان ایران ــ نروژ در انستیتوی سیاست خارجەی نروژ (Norsk utenrikspolitisk institut NUPI) با سویره لودگارد (Sverre Lodgaard)، محقق و کارشناس ارشد این انستیتو در امور ایران، دیدار نمود.

هیات نمایندگی حزب دمکرات کردستان ایران در این دیدار از عظیم الیاسی، نمایندەی حزب دمکرات در نروژ و فریدون آلیخانی تشکیل شدە بود.

سویره لودگارد که از کارشناسان ارشد و محققین انستیتوی سیاست خارجەی نروژ می‌باشد، هم‌اکنون برروی ٣ پروژەی بهار عربی، ایران و ترکیه و سلاح اتمی در حال تحقیق می‌باشد.

در ابتدای این دیدار هیات نمایندگی حزب دمکرات کردستان ایران، مختصری از تاریخ حزب دمکرات و جنبش ملی در کردستان را ارائه نمود.

تشریح و تفسیر وضعیت کنونی کردستان ایران، سیاست‌های رژیم اسلامی حاکم بر ایران در قبال کردستان، پشتیبانی‌های همەجانبەی مردم کردستان ایران از کوبانی و شنگال و سیاست‌های عوام‌فریبانەی رژیم ایران در روبرویی با تظاهرات مردمی گستردە در کردستان و بازداشت تظاهرکنندگان حمایت از کوبانی، دیگر مباحث مورد گفتگو در این دیدار بودند.

سویره لودگارد، کارشناس ارشد و محققین انستیتوی سیاست خارجەی نروژ بر این باور بود که وضعیت ملت کُرد در حال بهبود بوده و نسبت به احتمال استقلال اقلیم کردستان ابراز امیدواری کرد.

سیاست‌های ترکیه و رژیم ایران و بەویژە اقدامات و سیاست‌های خامنەای درخصوص لغو تحریم‌های اقتصادی و همچنین مداکرات هستەای از دیگر مواردی بودند که از سوی سویره لودگارد ارائه گردیدند.