کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار حزب دمکرات کردستان ترکیە و حزب دمکرات کردستان ایران

16:21 - 1 آذر 1393

کوردستان میدیا: هیاتی از حزب دمکرات کردستان ترکیە از دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار و از سوی هیاتی از حزب دمکرات مورد استقبال قرار گرفتند.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز پنج شنبە مورخەی بیست‌و نهم آبان‌ماه ١٣٩٣، هیاتی از حزب دمکرات کردستان ترکیە به سرپرستی سرتاچ بوجاک دبیرکل این حزب، از دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار کردند و از سوی هیاتی از حزب دمکرات به سرپرستی مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات و شماری از اعضای رهبری این حزب مورد استقبال قرار گرفتند.

در این دیدار سرتاچ بوجاک سخنانی در مورد مسئلەی کُرد در ترکیە و جریان صلح و گفتگوی عبدالله اوجالان و دولت ترکیه و مشکلات و دشواری‌های این جریان و همچنین سیاست رژیم ایران ارائه نمود و در سخنان خود بر لزوم اتحاد و همکاری احزاب و جریانات سیاسی کردستان ترکیه در راستای به نتیجە رسیدن جریان صلح و دستیابی به دمکراسی، حقوق سیاسی و ملی کُرد در ترکیە تاکید کرد.

بوجاک در ادمەی سخنانش با اشارە بە جنگ تروریستی داعش و اقدامات برای برهم زدن وضعیت سیاسی و امنیتی کردستان کە تاکنون در خاورمیانە تنها اقلیمی است کە آزادی و دمکراسی و آرامی در آن است : وظیفە هر یک از شهروندان کُرد می‌باشد کە در سنگر حفظ دست‌آوردهای ملی ملت کُرد مبارزە کرده و اجازە ندهد این گروە تروریستی بە اهدافش برسد.

مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار و در مورد بحث و مسائل مرتبط بە مسئلە کُرد سخنانی ارائە نمود.

هجری در سخنان خود گفت: دیدگاە و موضع حزب دمکرات کردستان ترکیه در قبال کردستان سیاستی درست و ملی می‌باشد و ما این موضع ملی را ارج می‌نهیم، چنانکە خودتان اشارە کردید، اتحاد تنها راه‌حل دستیابی به اهداف ملی کُرد در هر کدام از بخشهای کردستان می‌باشد. همکاری و اتحاد احزاب کردستان در سطح بین‌المللی باید در سطحی باشد، کە جنبش‌های حق‌طلب ملت کُرد از سوی جامعەی جهانی مورد همکاری و پشتیبانی قرار بگیرند.

دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در ادمەی سخنانش با اشارە بە تروریسم رژیم اسلامی ایران و مخالفت آشکار و علنی این رژیم با جنبش آزادیخواه ملت کُرد و مسئلە دولت کُردی و با ذکر چندین مثال و نمونە از تروریسم دولتی رژیم ایران و دخالت‌های این رژیم در امور داخلی کشورهای منطقە، تاکید نمود که رهبران و جریانات سیاسی کُرد نباید این سیاست رژیم ایران را دست‌کم بگیرند.

سپس، سرتاچ بوجاک ضمن تشکر و قدردانی از دبیرکل حزب دمکرات، با تاکید بر تاریخ درخشان حزب دمکرات کردستان ایران در مبارزەی آزادی‌خواهانە، آمادگی حزب دمکرات کردستان ترکیه در راستای هرگونه همکاری با حزب دمکرات کردستان ایران را اعلام کرده و خاطرنشان نمود که همکاری با حدکا مایەی سرافرازی ماست.