کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اعتصاب همگانی شهروندان کُرد پس از نظرسنجی مرکز صدا و سیمای مهاباد

14:52 - 2 آذر 1393

کوردستان میدیا: جوانان مهاباد نظرسنجی اخیر مرکز صدا و سیمای مهاباد را هدفمند عنوان کرده و اعلام کردند که در صورت عدم عذرخواهی این مرکز، اعتصاب همگانی انجام خواهند داد.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز شنبە یکم آذرماه ١٣٩٣، جوانان مهاباد به نظر‌سنجی مرکز صدا و سیمای این شهر واکنش تند نشان دادند.

یکی از جوانان شهر مهاباد در مورد نظر سنجی مرکز صدا و سیما مهاباد بە خبرنگار وب‌سایت کردستان میدیا گفت: ما جوانان مهاباد بە مرکز صدا و سیما یک شب فرصت خواهیم داد تا نسبت به این نظر سنجی معذرت‌خواهی بکند.

بر اساس گزارش رسیدە از شهر مهاباد، نظر سنجی مرکز صدا و سیمای مهاباد و مقایسەی حسن زیرک هنرمند ملی کُرد با دو خوانندە غیرکُرد باعث ایجاد ناراحتی و نگرانی شهروندان کُرد و بەویژه شهروندان شهر بوکان شدە است.

جوانان کُرد اهل مهاباد اعلام کردەاند، در صورت عدم پاسخ مسئولین مرکز صدا و سیمای مهاباد و عدم معذرت‌خواهی از مردم کُرد از سوی این مرکز، اعتصاب همگانی اعلام خواهد شد.

11455.jpg

خبرها حاکی از این است کە ساعت ٤ بعد از ظهر امروز یک‌شنبە مورخەی دوم آذر‌ماه مردم مهاباد در پارکینگ جنب باغ میکائیل با بلند کردن عکس و پوستر ماموستا حسن زیرک تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

چند شب پیش، مرکز صدا و سیمای مهاباد یک برنامەی نظرسنجی عمومی پخش کرد. این نظرسنجی مسابقەای برای انتخاب در میان ماموستا حسن زیرک و دو خوانندە فارس‌زبان بود.

نظرسنجی مرکز صدا و سیمای مهاباد کە از سوی شهروندان، سیاست رژیم اسلامی برای ایجاد تفرقه در میان شهروندان کُرد بود، واکنش شدید شهروندان و هنرمندان کُرد را در پی داشت.

بر اساس اطلاعاتی کە در شبکە‌های اجتماعی منتشر شدە تنها ١٠٠ نفر در این نظر‌سنجی شرکت کردە‌اند.

رژیم ایران همیشە بە شیوە‌ها مختلف از سوی مراکز مختلف در پی اقدامات و درست کردن ایجاد تفرقە و دو گانگی‌و نفاق در کردستان بودە است.