کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

همکاری نظامی ترکیه و اقلیم کردستان

16:07 - 2 آذر 1393

کوردستان میدیا: ترکیه نیز به جمع کشورهایی که به نیروهای پیشمرگە اقلیم کردستان خدمات آموزشی ارائه می‌دهند، پیوست.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز شنبه یکم آذرماه سال ١٣٩٣، یکی از مقامات ارشد دولت ترکیه از آموزش نیروهای پیشمرگە اقلیم کردستان از سوی نیروهای نظامی ترکیه خبر داد.

این آموزش‌ها همگام با چندین کشور اروپایی و همچنین آمریکا به نیروهای پیشمرگە اقلیم کردستان در راستای مقابله با گروه تروریستی داعش ارائه می‌شود.

گفتە می‌شود که ترکیه آموزش نیروهای پیشمرگە اقلیم کردستان را آغاز کردە و این خبر از سوی سخنگوی نیروهای پیشمرگە نیز تائید شدە است.

پیشتر نیز، دولت ترکیه با اعزام نیروهای پیشمرگە اقلیم کردستان به کوبانی از خاک این کشور موافقت کردە بود.

احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه طی دیدار با مقامات اقلیم کردستان در روز جمعه سی‌ام آبان‌ماه، بر حمایت از امنیت در اقلیم کردستان تاکید کرد.

پیشتر نیز، وزارت دفاع آمریکا از آموزش ٣ تیپ از نیروهای پیشمرگە اقلیم کردستان خبر دادە بود و با اعزام شماری از نیروهای نظامی خود برای این امر موافقت کردە بود.

همچنین، پس از گستردەتر شدن حملات داعش به کردستان، کشور آلمان ضمن ارسال کمک‌های نظامی به اقلیم کردستان، اقدام به آموزش نیروهای پیشمرگە نمودە بود.

دولت آلمان برای نخستین بار بود که در خاک خود اقدام به آموزش نیروهای خارجی کردە است.

بر اساس گزارشات منتشرە، ٣٠ پیشمرگە اقلیم کردستان برای آموزش به آلمان اعزام شدە بودند و در مورد موشک‌های هدایت شونده ضد تانک و آشپزخانه‌های سیار تحت آموزش نیروهای نظامی آلمان قرار گرفتند.

همچنین، آلمان در اقلیم کردستان نیز اقدام به آموزش نیروهای پیشمرگە نموده است.

در همین زمینە، دانمارک نیز ٣٠ سرباز ارتش این کشور را برای آموزش نظامی به نیروهای پیشمرگە، روانه اقلیم کردستان کرده بود.