کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بیانیە سناتورهای جدید کنگره آمریکا/ رژیم ایران همچنان بزرگترین حامی تروریسم است

19:47 - 2 آذر 1393

کوردستان میدیا: یازدە تن از سناتورهای جمهوری‌خواه جدید آمریکا، رژیم ایران را بزرگترین حامی تروریسم در جهان خواندە و طی بیانیەای به اوباما نسبت به توافق بد با رژیم ایران هشدار دادند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، در فاصلەی یک روز مانده به پایان مذاکرات هستەای رژیم اسلامی و ١+٥، تعدادی از سناتورهای جمهوری‌خواه که در انتخابات آتی کشور آمریکا به عنوان عضو کنگره انتخاب شدەاند، طی بیانیەای خواستار برچیدەشدن کامل برنامەی هستەای رژیم ایران شدند.

در بخشی از این بیانیە که از سوی ١١ تن از سناتورهای جدید حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا انتشار یافتەاست، نسبت به توافق بد دولت اوباما با رژیم ایران هشدار دادە و تاکید کردەاند که هرگونه توافق هستەای باید برچیدەشدن و تعطیلی کامل برنامەی هستەای رژیم ایران را در پی داشتە باشد.

یازدە سناتور جمهوری‌خواه در بیانیەی خود تاکید کردەاند که رژیم ایران باید دست‌کم اجازه بازرسی جامع از تأسیسات مظنون توسعه هسته‌ای را دادە و محدودیت‌های تصویب‌شده از سوی سازمان ملل بر برنامه هسته‌یی‌اش را اجرا کند.

در بخشی دیگر از بیانیە مذبور تاکید شدە است که رژیم ایران همچنان بزرگترین حامی تروریسم در جهان می‌باشد و نمایان است که این رژیم با حسن‌نیت به پای میز مذاکرە نیامدە است.

در همین ارتباط، یوال استینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبردی اسرائیل، در راستای آنچه از سوی کارشناسان سیاسی فشار بر تیم مذاکرەکنندە غرب برای عدم حصول یک توافق بد با رژیم ایران عنوان گردیدە است، از حفظ گزینەی نظامی اسرائیل در مقابله با رژیم اسلامی ایران خبر داد.

تلاش کشورهای غربی برای دستیابی به توافق جامع هستەای در حالی می‌باشد که میان خطوط قرمز تعیین‌شدە از سوی رژیم ایران برای تیم مذاکرە‌کنندە و خواستەهای جامعەی جهانی از آن رژیم فاصلەی زیادی وجود دارد.

چند روز مانده به آغاز دور پایانی مذاکرات هستەای وین، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر فاصلەی زیاد مواضع رژیم ایران و آمریکا در مذاکرات هستەای، از دستیابی به توافق دائمی در مذاکرات هستەای و پایان کشمکش میان رژیم ایران و گروه ١+٥ در رابطه با مسائل اتمی، ابراز تردید کرده و اعلام نمود: هنوز نیز شکافی بزرگ وجود دارد. ممکن است به نتیجه نرسیم.