کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کسب ٦ مدال رنگارنگ رقابت‌های ازبکستان از سوی وزنەبرداران کُرد

19:54 - 2 آذر 1393

کوردستان میدیا: دو وزنەبردار کُرد اهل ایلام و کرمانشاه در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا که در تاشکند برگزار گردید، موفق به کسب ٣ مدال طلا، ٢ نقره و یک برنز شدند.

به گزارش خبرگزاری‌های ورزشی، کیانوش رستمی، وزنەبردار کُرد اهل اسلام‌آباد غرب از توابع استان کرمانشاه، در دسته ٨٥ کیلوگرم در حرکت یک ضرب با مهار وزنه ١٥٦ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد، در حرکت دو ضرب نیز با مهار وزنه ١٩٠ کیلوگرمی به مقام نخست رسیده و در مجموع با مهار ٣٤٦ کیلوگرم صاحب گردن آویز طلا شد.

11464.jpg
کیانوش رستمی، وزنەبردار کُرد اهل کرمانشاه

همچنین، حمید ملکی، وزنەبردار کُرد اهل ایلام در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا که در تاشکند ازبکستان برگزار گردید، در وزن ٧٧ کیلوگرم، موفق به کسب ٣ مدال نقره شد.

این وزنەبردار کُرد در مسابقات تاشکند، در حرکت یک‌ضرب ١٣٨ کیلوگرم (مدال نقره)، دوضرب ۱۷۲ کیلوگرم (مدال برنز) و در مجموع با مهار ٣١٠ کیلوگرم توانست سومین مدال این رقابت‌ها را که نقره بود، بر گردن بیاویزد.

پیشتر نیز، کیانوش رستمی، وزنەبردار کُرد اهل کرمانشاه، در مسابقات جهانی وزنەبرداری که در آلماتی در مجموع با غلبه بر وزنه ٣٩١ کیلوگرم در بخش‌های یک‌ضرب و دوضرب، با افزایش رکورد جهانی به میزان یک کیلوگرم، موفق به کسب دو مدال طلا شده بود.

همچنین، عنوان برترین ورزشکار ماه گذشته میلادی (اکتبر) با نظرسنجی کمیته‌ی بین‌المللی پارالمپیک به سیامند رحمان، وزنەبردار کُرد اهل اشنویه رسید.

سیامند رحمان، در مسابقات وزنه‌برداری پارآسیایی اینچئون در کره‌ی جنوبی که طی ماه اکتبر میلادی برگزار گردید، با مهار وزنه‌های ٢٨٧ و ٢٩٢ کیلوگرمی برای سومین بار رکورد جهان را شکسته و صاحب گردن‌آویز طلا شده بود.