کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ادامەی اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان مرکزی ارومیه

16:11 - 3 آذر 1393

کوردستان میدیا: اعتصاب زندانیان سیاسی زندان ارومیه که وارد پنجمین روز خود شدە است، علی‌رغم تهدید مسئولین زندان نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، امروز دوشنبه سوم آذرماه، اعتصاب غذای ٣٠ تن از زندانیان سیاسی کُرد زندان مرکزی ارومیه (دریا) در اعتراض به نامناسب‌بودن وضعیت‌شان، وارد پنجمین روز خود شد.

زندانیان سیاسی کُرد بند ١٢ زندان دریا که در اعتراض به وضعیت نامناسب خود، عدم اجازەی ملاقات و استفاده از تلفن عمومی زندان و نگهداری زندانیان سیاسی با زندانیان جرائم عمومی و خاص همچون قتل، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و ... اقدام به اعتصاب غذا کردە بودند، با وعدەی مسئولین زندان، به اعتصاب غذای خود پایان ندادند.

پس از آغاز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان مرکزی ارومیه از روز پنجشنبه، ٢٩ آبان‌ماه، مسئولین زندان طی چندین دیدار با زندانیان سیاسی وعدە و وعیدهایی در خصوص رسیدگی به مشکلاتشان به آن‌ها دادە بودند، اما پس از ادامەی اعتصاب غذای زندانیان، مسئولین زندان اقدام به تهدید زندانیان از جمله افزایش آمار بند کردەاند.

عدم تداوم فشارها بر زندانیان سیاسی از سوی مسئولین زندان، صدور اجازەی ملاقات و استفاده از تلفن عمومی زندان و تفکیک زندانیان سیاسی با جرائم عمومی و خاص از خواستەهای زندانیان سیاسی کُرد زندان مرکزی ارومیه می‌باشد.