کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اعلام اعتصاب عمومی در مهاباد، بازداشت ده‌ها شهروند کُرد را در پی داشت

18:47 - 3 آذر 1393

کوردستان میدیا: پس از پخش برنامەی نظرسنجی اخیر از سوی یک شبکەی تلوزیونی محلی در مهاباد و تهدید شهروندان کُرد به اعلام اعتصاب عمومی در صورت عدم عذرخواهی صدا و سیمای مهاباد، نیروهای امنیتی رژیم اقدام به احضار و بازداشت ده‌ها شهروند کُرد کردەاند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، پس از اینکه روز شنبە یکم آذرماه ١٣٩٣، جوانان مهاباد به نظر‌سنجی مرکز صدا و سیمای این شهر در رابطه با میزان محبوبیت استاد حسن زیرک و دو خوانندەی فارس‌زبان، واکنش تند نشان داده و اعلام کردند که در صورت عدم عذرخواهی صدا و سیما اعتصاب عمومی اعلام خواهند کرد، رژیم ایران از طریق نهادهای ذیربط خود وارد عمل شد.

نیروهای ادارەی اطلاعات رژیم اسلامی و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در مهاباد پس از فراخوان جوانان مهابادی برای اعتصاب عمومی، اقدام به میلیتاریزە کردن شهر مهاباد کرده و رژیم ایران بە شیوەهای گوناگون اقدام به ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان کرد نموده است.

11473.jpg

متعاقب اعلام ساعت ٤ بعد از ظهر روز یک‌شنبە مورخەی دوم آذر‌ماه برای اعتصاب در پارکینگ جنب باغ میکائیل مهاباد، رژیم ایران در جهت جلوگیری از برگزاری اعتصاب، اقداماتی را از جمله میلیتاریزە کردن فضای شهر، تهدید، احضار و بازداشت شهروندان کُرد پیش رو گرفت.

بر اساس گزارش دریافتی از شهر مهاباد، ضمن میلیتاریزە کردن شهر مهاباد، نیروهای امنیتی رژیم اسلامی، ده‌ها شهروند کُرد و فعال مدنی را احضار و بازداشت کردەاند.

هویت دو تن از بازداشت‌شدگان دو روز اخیر مهاباد، از سوی آژانس خبررسانی کردپا، خبات منگوری ٣٠ ساله فرزند سلیمان و کامیار ناظمی اعلام گردیدە است.

این منبع خبری همچنین گزارش دادە است که بیش از یکصد تن دیگر از جوانان شهر مهاباد به نهادهای امنیتی و نظامی احضار شده‌اند.

برخی از بازداشت‌شدگان در ادارەی اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بسر می‌برند و از سرنوشت شماری دیگر از بازداشت‌شدگان هیچ اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.