کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کنگره آمریکا تحت سلطەی جمهوری‌خواهان و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران

16:21 - 4 آذر 1393

کوردستان میدیا: با کسب اکثریت کرسی‌های کنگره آمریکا از سوی جمهوری‌خواهان طی انتخابات اخیر و با عدم دستیابی به توافق هستەای در موعد مقرر، تحریم‌های شدیدتر کنگره علیه رژیم ایران در راه است.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، با پیروزی در انتخابات اخیر کنگره آمریکا، نیمەی دوم دی‌ماه سال ١٣٩٣، جمهوری‌خواهان، اکثریت کنگره آمریکا را در دست خواهند گرفت.

کانال تلوزیونی CNN پس از عدم توافق نهایی به نقل از جمهوریخواهان آمریکا طی گزارشی از تشدید تحریم‌ها و اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران خبر داد.

در همین زمینە، سناتور جان مک کین، سناتور لیندزی گراهام و سناتور کلی آیوت از سناتورهای صاحب نفوذ جمهوری‌خواه آمریکایی و طی بیانیەای اعلام کردند که تمدید مذاکرات هستەای با رژیم ایران تشدید تحریم‌های موجود و وضع تحریم‌های جدیدی را به دنبال خواهد داشت.

این سە سناتور آمریکایی طی بیانیەای با تاکید بر پیچیدگی و ابهام در برنامەی هستەای ایران، عنوان کردەاند که یک توافق بد، مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه را در پی خواهد شد.

عدم پیشرفت در مذاکرات، خطوط قرمز تعیین‌شدە از سوی رژیم ایران برای تیم مذاکرەکننده هستەای و عدم انعطاف رژیم، عدم شفاف‌سازی برنامەی هستەای و کاربرد نظامی آن و همچنین عدم پاسخ به سوالات مطرح شدە از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، باعث تمدید هفت ماهەی مذاکرەی هستەای شده و این مذاکرات را به دهم تیرماه سال ١٣٩٤ موکول کرد.