کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تحریم‌های جامعەی جهانی و پافشاری رژیم ایران بر عدم تاثیر تحریم‌ها

20:25 - 4 آذر 1393

کوردستان میدیا: درحالیکە پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم ایران، ضربات مهلکی بر پیکرەی اقتصاد این کشور وارد آمده است، اما مسئولین و مقامات این رژیم هموارە در تلاش برای بی‌تاثیر خواندن تحریم‌های جامعەی جهانی بودەاند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اتحادیەی اروپا علیه رژیم ایران، ضرباتی جبران‌ناپذیر بر پیکرەی اقتصاد ایران وارد آمده است که از جمله آن می‌توان به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی، بلوکە شدن دارایی‌های ایران در بانک‌های خارجی، عدم دریافت پول فروش نفت، افزایش تورم، افزایش بیکاری و فقر اشاره کرد.

مقامات رژیم ایران از جمله رهبر و ریاست جمهوری رژیم اسلامی هموارە با تاکید بر عدم عقب‌نشینی رژیم اسلامی از برنامەی هستەای، تحریم‌های وضع‌شدە را کاغذپارە وصف کرده و عنوان کردەاند که تحریم‌های اقتصادی هیچ تاثیری بر وضعیت اقتصاد ایران نداشتە است.

در جدیدترین مورد، حسن روحانی، رئیس جمهور رژیم ایران، با تاکید دوبارە بر بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها بر ادامەی فعالیت هستەای تاکید کرد.

تحریم‌های جامعەی جهانی علیه رژیم ایران در جهت جلوگیری از ساخت سلاح اتمی از سوی این رژیم از حدود ٦ سال پیش در زمینەهای اقتصادی، علمی، سیاسی، فروش سلاح و مهمات از سوی اتحادیەی اروپا و آمریکا وضع گردیدند.

تحریم‌هایی که به گفتەی کارشناسان در عدم پیشرفت برنامەی هستەای رژیم ایران هیچگونه عامل بازدارندەای نبودە اما بر وضعیت اتخادی ایران تاثیرات مخربی داشتە است.

با توجه به اقتصاد اتکای اقتصاد رژیم ایران بر نفت، تحریم‌صادرات نفت و بانک مرکزی از جمله تاثیرگذارترین تحریم‌های اعمال شدە می‌باشند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از اواخر سال ١٣٨٤، تاکنون شش قطعنامه علیه پرونده اتمی ایران تصویب کرده است.

تحریم‌های شورای وزیران اتحادیەی اروپا، تحریم‌های یک‌جانبەی آمریکا، بریتانیا، هلند، بلژیک، سوئیس، فراسنه، آلمان، کانادا و ... و همچنین تحریم‌های کنگره آمریکا و مجلس نمایندگان این کشور از دیگر تحریم‌های اعمال‌شدە بر رژیم ایران می‌باشند که هرکدام برای لغو ملزم به رجوع دوبارە به نهاد مصوب دارند.

در همین زمینە، روز گذشتە و پس از تمدید دوبارەی مداکرات هستەای، کانال تلوزیونی CNN پس از عدم توافق نهایی به نقل از جمهوریخواهان آمریکا طی گزارشی از تشدید تحریم‌ها و اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران خبر داد.