کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اد رویس: فشار اقتصادی بیشتر بر رژیم ایران در راه است

14:24 - 5 آذر 1393

کوردستان میدیا: رئیس کمیتەی روابط خارجەی مجلس نمایندگان آمریکا در رابطه با عدم عقب‌نشینی ایران از برنامەی هستەای و تمدید مذاکرات، متعاقبا بیانیەای صادر کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، اد رویس، رئیس کمیتەی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طی بیانیەای با تاکید بر عدم تغییر در سیاست‌های رژیم ایران و اینکە تنها تصمیم‌گیرندە در رژیم ایران ولی فقیه می‌باشد، اعلام کردە است که دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم ولی‌فقیه رژیم ایران طی چند ماه آینده طور دیگری به این موضوع خواهد نگریست.

اد رویس در بیانیەی خود آوردە است که هم‌اکنون تنها راه حل برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی، فشار اقتصادی بیشتر می‌باشد.

در بخشی دیگر از بیانیەی رئیس کمیتەی خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به عدم تاثیر مذاکرات در وضعیت برنامەی هستەای رژیم ایران اعتراف شدە است.

این سناتور ارشد جمهوری‌خواه همچنین تاکید کردە است: زمان به نفع رژیم تهران است، زیرا به تحقیقات و تولید سانتریفوژ ادامه خواهد داد.

پس از شکست مذاکرات هستەای و عدم دستیابی به توافق در سوم آذرماه، جمهوری‌خواهان آمریکا تمدید مذاکرات هستەای را به نفع رژیم ایران دانسته و اعلام کردند که رژیم ایران فقط در تلاش برای خریدن زمان است و با تمدید مذاکرات به هدف خود رسیدە است.

مارک کرک و رابرت منندز که از سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه و دمکرات آمریکا می‌باشند اعلام کردند که طرح‌هایی برای تشدید و افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم ایران به کنگره ارائه خواهند نمود.

سناتور جمهوریخواه مارک کرک و سناتور دموکرات رابرت منندز چند سال پیش با ارائه تحریم‌های نفتی علیه رژیم ایران و تصویب آن‌ها، اقتصاد ایران را راکد کردند.

در همین زمینە، کانال تلوزیونی CNN پس از عدم توافق نهایی به نقل از جمهوریخواهان آمریکا طی گزارشی از تشدید تحریم‌ها و اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران خبر داد.

سناتور جان مک کین، سناتور لیندزی گراهام و سناتور کلی آیوت از سناتورهای صاحب نفوذ جمهوری‌خواه آمریکایی طی بیانیەای اعلام کردند که تمدید مذاکرات هستەای با رژیم ایران تشدید تحریم‌های موجود و وضع تحریم‌های جدیدی را به دنبال خواهد داشت.