کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آمریکا/ دیدار نمایندە حزب دمکرات از بخش روابط خارجە دفتر میشل گریشام

13:15 - 6 آذر 1393

کوردستان میدیا: آرش صالح، نمایندە حزب دمکرات کردستان ایران در آمریکا، در دفتر میشل گریشام، که از اعضای کنگره آمریکا می‌باشد، با جان ریچر مسئول بخش روابط خارجەی این دفتر ملاقات کرد.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، در دیدار آرش صالح، نمایندە حزب دمکرات کردستان ایران در آمریکا در دفتر عضو کنگرە میشل گرایشام با جان ریچر مسئول بخش روابط خارجەی این دفتر، مباحثی پیرامون مسائل روز خاور میانە و بەویژە ایران و کردستان و همچنین مجموعە مطالبی پیرامون ماهیت رژیم ایران ایراد شدند.

نمایندە حزب دمکرات در این دیدار با اشارە بە تمدید مجدد مذاکرات هستەای گفت: دشمنی رژیم ایران با دنیای دمکراتیک بخشی از ماهیت این رژیم بودە و مخالفت با دمکراسی و جوامع دمکراتیک از اصول و مبانی ارزش‌های این رژیم می‌باشد.

آرش صالح همچنین در ادامە افزود: ما بە عنوان حزب دمکرات کردستان ایران دارای ارزش‌های مشترک با دنیای دمکراسی و جوامع دمکراتیک هستیم؛ به همین دلیل است کە مخالفت رژیم ایران و نیروهای غیردمکرات با ملت کُرد بە طور کلی و بەویژە حزب دمکرات هم‌اکنون به اوج خود رسیدە است.

نمایندەی حزب دمکرات در رابطه با ارزش‌های مشترک حزب دمکرات و دنیای دمکرات گفت که حزب دمکرات کردستان ایران برنامە‌های سیاسی کە برای نهادینە کردن ارزش‌های دمکراتیک در خاورمیانە می‌باشد را رعایت می‌کند.

در ادامە آرش صالح خاطرنشان نمود: رژیم ایران برای دستیابی به منافع خود از تمام قدرت و امکانات خود استفادە می‌کند تا امنیت و آرامش منطقە بر هم بزند، هم‌اکنون نیز با دخالت در امور کشورهای خاورمیانە، آرامش و امنیت این منطقە را بر هم زدە است.

نمایندە حزب دمکرات در پایان در مورد تبعیض‌های سیستماتیک و نقض حقوق بشر از سوی رژیم ایران بەویژە در کردستان مباحثی ایراد کردە و خواستار شد که جامعەی بین‌المللی جدیتر در این ارتباط رژیم ایران را تحت فشار قرار دهد.

در پایان جان ریچر ضمن تشکر و قدردانی از حزب دمکرات کردستان ایران برای این دیدار، با تاکید بر اهمیت مشکلات ذکرشدە از سوی نمایندەی حزب دمکرات، گفت؛ در نظر داریم با همکاری شما در ارتباط با این موضوع کار کنیم.

جان ریچر مسئول بخش روابط خارجە دفتر میشل گریشام عضو کنگرەی آمریکا، در پایان بر ادامەی دیدارهای و روابط با حزب دمکرات کردستان ایران تاکید ورزید.