کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بازداشت یک فعال حقوق زنان و کودکان در سنندج

14:31 - 6 آذر 1393

کوردستان میدیا: یک زن کُرد فعال در حوزه‌ی حقوق زنان و کودکان، از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل گردید.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز چهارشنبه پنجم آذرماه سال ١٣٩٣، نیروهای لباس‌شخصی ادارەی اطلاعات رژیم ایران در سنندج، یک زن کُرد به نام منیژە صادقی را بازداشت کردند.

منیژە صادقی که از فعالین حقوق زنان و همچنین کودکان می‌باشد، پس از تفتیش منزل و وسایل شخصی، بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدە است.

گزارش‌های منتشرە حاکی از این می‌باشد که نیروهای امنیتی رژیم ایران برخی از وسایل شخصی از جمله کتاب، کامپیوتر و موبایل وی و فرزندانش را ضبط کردە و با خود بردەاند.

هیچ گزارشی مبنی بر وضعیت این زن کُرد پس از بازداست و انتقال به مکان نامعولم تاکنون منتشر نشدە است.

منیژە صادقی، فعال حقوق کودکان و زن، سال ١٣٨٩ نیز به اتهام اختلال در نظم عمومی از طریق فعالیت سیاسی و در حالیکە برای اطلاع از حکم دادگاه به دادگاه انقلاب سنندج مراجعه کردە بود، بازداشت شدە بود.

در همین ارتباط و طی موج جدید بازداشت شهروندان کُرد در کردستان از سوی نیروهای امنیتی رژیم اسلامی، روز سەشنبه چهارم آذرماه سال ١٣٩٣، یک شهروند کُرد اهل بوکان که هویت وی لقمان سمیعی اعلام شدە است، از سوی نیروهای ادارەی اطلاعات رژیم ایران بازداشت شده است.

همچنین در پی اعلام اعتصاب عمومی از سوی شهروندان کُرد اهل مهاباد متعاقب نظرسنجی جنجال‌برانگیز صدا و سیمای مهاباد، موجی از احضار و بازداشت شهروندان از سوی نهادهای امنیتی شهرستان مهاباد را فرا گرفت و طی این موج بیش صد شهروند کُرد از سوی ادارەی اطلاعات رژیم ایران احضار و بازداشت شدند.

خبات منگوری ٣٠ ساله فرزند سلیمان و کامیار ناظمی، هویت دو تن دیگر از بازداشت‌شدگان اخیر مهاباد می‌باشد.