کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اجلاس دوحە: رژیم ایران به دخالت در امور کشورهای منطقە پایان دهد

15:28 - 6 آذر 1393

کوردستان میدیا: شورای همکاری خلیج فارس، طی بیانیەای خواستار پایان یافتن دخالت‌های رژیم ایران در امور کشورهای منطقە شد.

به گزارش روزنامەی شرق‌الاوسط، وزرای امور خارجەی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج و دو کشور اردن و مراکش در پایان اجلاس دوحە در قطر یک بیانیەی مشترک صادر نمودند.

طی بیانیەی پایانی اجلاس دوحه، وزرای امور خارجەی کشورهای حاضر از دخالت‌های رژیم ایران در امور داخلی کشورهای منطقە و نقش رژیم ایران در بەوجودآمدن بحران کنونی منطقە ابراز نگرانی کردند.

همچنین بیانیەی اجلاس دوحە برای پایان دادن دخالت‌های رژیم ایران فراخوان دادە و اعلام کردە است که ثبات و امنیت منطقە با دخالت‌های رژیم ایران در امور دیگر کشورها از بین رفتە است.

شورای همکاری خلیج فارس، پنجم خردادماه سال ١٣٦٠ پس از تهدیدات رژیم تازە به حاکمیت رسیدە اسلامی در ایران، از کشورهای عربستان سعودی، کویت، بحرین، قطر، امارات متحده‌‌‌‌‌‌‌عربی و عمان در راستای اتخاذ مواضع مشترک در مقابله با رژیم ایران تشکیل شد.

رژیم ایران هموارە با تداخل در امور دیگر کشورهای منطقە در راستای منافع خود قدم برداشتە است و بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی بر این باور هستند که رژیم ایران از اصلی‌ترین عوامل بەوجودآمدن بحران کنونی منطقە می‌باشد.

دخالت‌های رژیم ایران در امور داخلی کشورهای منطقە و حمایت از رژیم بشار اسد و گروه‌های تروریستی منطقە باعث شدە است که این رژیم هم‌اکنون در جهان به عنوان بزرگترین حامی مالی تروریسم شناختە شود.