کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

شرکت هیات حزب دمکرات در سمینار احمد شهید در پارلمان سوئد

20:19 - 6 آذر 1393

کوردستان میدیا: هیات حزب دمکرات کردستان ایران بە سرپرستی حمید تیموری، نمایندە حزب دمکرات در کشور سوئد، در سمینار احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای امور حقوق بشر در ایران شرکت کرد.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، احمد شهید، گزارشگر ویژە سازمان بین‌المللی برای بررسی حقوق بشر در ایران از سوی تعدادی از سازمان سوئدی برای برگزاری چند سمینار، به این کشور دعوت شده است.

هیات حزب دمکرات کردستان ایران، متشکل از حمید تیموری مسئول روابط حزب دمکرات کردستان ایران در کشور سوئد و جمیلە حسن‌خالی نمایندە کنگره ملیت‌های ایران فدرال تشکیل شدە بود و با دعوت رسمی برگزارکنندگان این سمینار ویژه حقوق بشر در ایران که در مورخەی پنجم آذر‌ماه سال ١٣٩٣، در پارلمان سوئد برگزار شد، شرکت کرد.

این سمینار کە از سوی حزب چپ سوئد تدارک دیدە شدە بود از دو بخش اصلی، ارائه مباحثی از سوی احمد شهید و همراهانش در رابطه با وضعیت کنونی حقوق بشر در ایران و بە‌ویژه ملیت‌های ساکن ایران و همچنین ارائە نقطە نظرات حاضرین تشکیل شدە بود.

در بخش نخست سمینار، احمد شهید در مورد وضعیت کنونی رژیم ایران و بەویژە وضعیت حقوق بشر در ایران، در رابطه با وضعیت حقوق بشر اقلیت‌های دینی و دیگر مسائل مرتبط با حقوق بشر در ایران سخنانی ارائە نمود.
11513.jpg
سمینار احمد شهید در پارلمان سوئد

در ادامە سمینار \'\'شعلە زمینی و دکتر حسین نائب هاشم کە از اعضای سازمان سویدوند در کشور اتریش می‌باشند، در مورد حقوق بشر در ایران سخنانی تقدیم کردند.

بخش پایانی سمینار بە ارائه نقطە نظرات و پرسش‌های شرکت‌کنندگان این سمینار اختصاص دادە شدە بود.

بر اساس گزارش دریافتی، اکثر احزاب و جریانات سیاسی کردستانی در این سمینار شرکت کرده بودند.