کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار حزب دمکرات کردستان ایران و انجمن جوامع کردستان

19:43 - 25 آذر 1393

کوردستان میدیا: هیاتی از انجمن جوامع کردستان (K.C.K) از دفتر روابط حزب دمکرات کردستان ایران در اربیل دیدار کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، بعدازظهر روز دوشنبه ٢٤ آذرماه سال ١٣٩٣، هیاتی از انجمن جوامع کردستان (K.C.K) به سرپرستی فرحان آمارا، مسئول روابط کردستانی (K.C.K) در اقلیم کردستان، از دفتر روابط حزب دمکرات کردستان ایران دیدار کردە و از سوی هیاتی از حزب دمکرات به سرپرستی تیمور مصطفایی، عضو دفتر سیاسی حزب مورد استقبال قرار گرفت.

آخرین تغیرات سیاسی و توطئەهایی که پشت نقاب گروه موسوم به داعش برضد ملت و دستهاوردهایش در جریان است و نقش مهم نیروی پیشمرگەی کردستان و یگان‌ها مدافع خلق (Y.P.G) در دفاع از کردستان و همچنین تاثیرات جنبش دمکراسی‌خواهانەی ملت کرد و مبارزەی این ملت با تروریسم از جمله مباحثی بودند که در این دیدار مورد گفتگو قرار گرفتند.

11658.jpg

دو هیات این دیدار بر این باور بودند که دمکراسی‌خواهی ملت کرد و مبارزە با تروریسم، ملت کرد را به مسئله روز جهان مبدل کرده و باعث پیشرفت مسأله کرد در مجامع بین‌المللی شدە است.

ضرورت برگزاری کنگره ملی کرد مبحث دیگری بود که طی این دیدار دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

هیات حزب دمکرات کردستان ایران و هیات انجمن‌جامعەهای کردستان بر ضرورت بیش از پیش برگزاری کنگره ملی کُرد هم‌رای بوده و بر این مسئله تاکید کردند که در حال حاضر می‌بایست منافع ملی بر منافع حزبی و شخصی ارجحیت داشته باشد و بر مبنای همبستگی و توازن تمامی بخش‌های کردستان اقداماتی مشترک در راستای برگزاری کنگره ملی پیش رو گرفتە شود.

دو هیات مذبور در ادامە‌ی دیدار، انجام اقدامات مشترک با همفکری و همکاری احزاب و جریانات سیاسی کردستان بر پایەی منافع ملی را عامل رفع مشکلات و موانع دانسته و بر این باور بودند که در این صورت زمینەی مناسب برای برگزاری کنگره ملی و پیشبرد جنبش کردستان فراهم خواهد آمد.