کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نمایندەی حزب دمکرات با احمد شهید دیدار کرد

15:15 - 27 آذر 1393

کوردستان میدیا: در دیدار نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران با گزارشگر ویژە سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران، وضعیت حقوق بشر در کردستان ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز چهارشنبه ٢٦ آذرماه سال ١٣٩٣، عظیم الیاسی، نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران در کشور نروژ با احمد شهید، گزارشگر ویژە سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران دیدار کرد.

طی این نشست، مجموعە مباحثی حول وضعیت حقوق بشر در ایران و بەویژە وضعیت حقوق بشر در کردستان، اهواز و بلوچستان مطرح شد.

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان مرکزی ارومیه و انتظارات از نهادهای بین‌المللی و بەویژە سازمان ملل متحد در قبال این اعتصاب غذا، از محورهای دیگر این گفتگو بود.

در زمینەی وضعیت زندانیان سیاسی در زندان‌های رژیم ایران، نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران به احمد شهید اعلام کرد که فشار سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین‌المللی برای تجدیدنظر رژیم ایران در رفتار با زندانیان سیاسی و بهبود وضعیت آنان، امری ضروریست.

تحت نظر قرار دادن اعضای احزاب اپوزسیون رژیم اسلامی ایران در کشورهای اروپایی از سوی سفارتخانەهای رژیم ایران نیز در دیدار نمایندەی حزب دمکرات و احمد شهید مورد بحث قرار گرفت.

احمد شهید، گزارشگر ویژە سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران طی نشست با نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران از جدیت در موضوع مین و مناطقی کە هنوز در آن‌ها مین‌های زمان جنگ باقی ماندە است خبر دادە و از نمایندەی حزب دمکرات درخواست نمود که آمارهای موجود در این زمینە را در اختیار وی قرار بدهد.