کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کردستان با زندانیان سیاسی کُرد، همصدا می‌شود

15:15 - 29 آذر 1393

کوردستان میدیا: جمعی از فعالین مدنی و حقوق بشری کُرد، فراخوانی را برای اعتصاب سراسری در کردستان ایران در راستای همبستگی با زندانیان سیاسی کُرد زندان مرکزی ارومیه منتشر نمودند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، طی فراخوانی که روز جمعه ٢٨ آذرماه تحت عنوان همه با هم در اول دی ماه، صدای زندانیان سیاسی ارومیه خواهیم شد در شبکەهای اجتماعی منتشر گردید، آمده است: یک ماه از اعتصاب ٢٩ زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی ارومیه می گذرد. با وجود تمامی تهدیدهای مسئولان امنیتی و زندانبانان، اراده این فرزندان قهرمان کردستان به زانو درنیامده و همچنان راسخانه خواستار عملی شدن مطالباتشان هستند.

در ادامەی این فراخوان که مورد استقبال چشمگیری از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفتە از تمامی مردم کردستان، نهادها و سازمانهای حقوق بشری، فعالان مدنی و سیاسی و احزاب سیاسی کردستان خواسته شده که از زندانیان سیاسی محبوس در زندان ارومیه ، حمایت کنند.

همچنین در ادامەی این فراخوان روز دوشنبه، یکم دی‌ماه سال ١٣٩٣، به عنوان روز همصدایی و همبستگی با زندانیان سیاسی کُرد زندان مرکزی ارومیه اعلام و از مردم کردستان درخواست شدە است که با اعتصاب سراسری در کردستان ایران، اراده ملی و همبستگی ملی ملت کُرد را برای همگان و رژیم ایران آشکار کنند.

تعطیلی بازارهای شهرها، خودداری از رفت‌وآمد به داخل خیابان‌ها و بازارها، امتناع ساکنین روستاها از رفتن به شهر، اعتصاب‌غذای ٣ روزەی فعالین سیاسی، مدنی و فرهنگی کردستان، مراجعەی گروهی کردهای ساکن کشورهای اروپایی به سازمان‌های بین‌المللی و شورای حقوق بشر پارلمان کشورهایی که در آن‌جا ساکن هستند، خواستەهای بانیان این فراخوان، جهت اعتصاب سراسری در کردستان هستند.

اتحادیەی دانشجویان دمکرات کردستان ایران، به عنوان یک اتحادیەی دانشجویی، طی بیانیەای از فراخوان مذبور اعلام پشتیبانی نمود.

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان مرکزی ارومیه از ٢٩ آبان‌ماه سال ١٣٩٣ آغاز شدە است و علی‌رغم وضعیت جسمانی برخی از اعتصاب‌کنندگان و تهدیدهای مسئولین زندان همچنان ادامە دارد.