کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

موضع فراکسیون حزب سبز در پارلمان اتریش در مورد اعتصاب‌ زندانیان سیاسی کُرد

16:16 - 29 آذر 1393

کوردستان میدیا: طی ارتباطی تلفنی، هیوا بهرامی نمایندە حزب دمکرات کردستان ایران در اتریش، ضمن تشریح وضیعت زندانیان سیاسی کرد در کردستان ایران، از فراکسیون حزب سبز در پارلمان اتریش درخواست نمود تا در جهت حمایت از زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیە به صورت رسمی اقدام کنند.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، بنا بر خواستەی نمایندە حزب دمکرات کردستان ایران در اتریش، خانم تانیا ویندبوو شلیر سخنگوی فراکسیون حزب سبز اتریش در پارلمان این کشور، از اقدام رسمی فراکسیون‌ها در مورد اعتصاب زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیە خبر داد.

فراکسیون‌های پارلمان اتریش در رابطه با اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان مرکزی ارومیه، بیانیەای صادر نمودەاند.

در این بیانیە‌، ضمن اعلام حمایت از مطالبات مشروع زندانیان سیاسی زندان ارومیە، اعلام شدە است که این زندانیان در وضعیتی نامناسب بە سر می‌برند و باید کمسیون بین‌المللی حقوق بشر، وضعیت زندانیان سیاسی این زندان و دیگر زندان‌های ایران مورد توجە قرار دهد.

همچنین سخنگوی حزب سبز اتریش در این بیانیە بە صورت رسمی از وزیر خارجە اتریش درخواست کردە است که در اسرع وقت اقدامات لازم برای تشکیل کمسیون بین‌المللی مستقل جهت تحقیقات پیرامون وضعیت زندانیان سیاسی در ایران را پیش رو گرفتە و در راستای کاهش و پایان نقض حقوق بشر اقداماتی را پیش رو بگیرد.