کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پشتیبانی اتحادیەهای جوانان و دانشجویان دمکرات از اعتصاب سراسری در کردستان ایران

12:45 - 30 آذر 1393

کوردستان میدیا: اتحادیەهای جوانان و دانشجویان دمکرات کردستان ایران، با فراخوان جمعی از فعالین مدنی و حقوق بشری کردستان مبنی بر برگزاری اعتصاب سراسری در کردستان ایران همراه شدند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز جمعه ٢٨ آذرماه سال ١٣٩٣، اتحادیەی دانشجویان دمکرات کردستان ایران، با صدور بیانیەای حمایت خود را از اعتصاب سراسری در کردستان ایران که قرار است روز دوشنبه یکم دی‌ماه برگزار شود، اعلام کرد.

11690.jpg

اتحادیەی دانشجویان دمکرات کردستان ایران طی بیانیەای که از فراخوان جمعی از فعالین مدنی و حقوق بشری در کردستان در رابطه با اعتصاب سرارسری در کردستان و همصدایی با زندانیان سیاسی کرد زندان مرکزی ارومیه پشتیبانی کردە؛ اعلام نمودە است که شما آگاهید به تاریخ ملتتان، ملتی که بدون شک با میله و زندان و شکنجه دژخیمان و متخاصمان این دیار آشناست، صدها فرزند غیور این ملت در زندانهای رژیمهای مختلف، شکنجه گشتند، به دارآویخته شدند، ولی در برابر خواسته های نامشروع ظالمان سر تعظیم فرود نیاوردند. تاریخ این ملت تاریخ حماسه و قهرمانیهای طالبان آزادی و انسانیت است.

در بخشی دیگر از بیانیەی اتحادیەی دانشجویان آمدە است: اتحادیه دانشجویان دمکرات کردستان ایران با اعلام پشتیبانی از این خواست، از تمامی مردم کردستان ودانشجویان آزادیخواه کرد می خواهد که در این روز با پشتیبانی خویش، اراده ملی ملتمان را به همگان نشان دهند و بدین شکل به غاصبان این ملت اعلام نمایند که ملت کرد برای مطالبه حقوق بر حق خویش تا پیروزی نهایی از پای نخواهد نشست.

در همین زمینە، هیأت اجرایی اتحادیەی جوانان دمکرات کردستان ایران نیز با صدور یک بیاننامە از اعتصاب سراسری در کردستان ایران اعلام حمایت کردە و از جوانان کردستان ایران درخواست نمودە است که روز دوشنبه یکم دی‌ماه، با زندانیان سیاسی کرد زندان مرکزی ارومیه اعلام همبستگی کنند.

طی بیاننامەی اتحادیەی جوانان دمکرات کردستان ایران همچنین از نهادها و سازمان‌های بین‌اللمللی و همچنین جامعەی جهانی درخواست شدە است که در راستای رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی، رژیم ایران را تحت فشار قرار دهند.

11689.jpg

با توجه به فراخوانی که روز جمعه ٢٨ آذرماه تحت عنوان همه با هم در اول دی ماه، صدای زندانیان سیاسی ارومیه خواهیم شد منتشر گردید، روز دوشنبه، یکم دی‌ماه سال ١٣٩٣، به عنوان روز همصدایی و همبستگی با زندانیان سیاسی کُرد زندان مرکزی ارومیه اعلام و از مردم کردستان درخواست شدە است که با اعتصاب سراسری در کردستان ایران، اراده ملی و همبستگی ملی ملت کُرد را برای همگان و رژیم ایران آشکار کنند.

تعطیلی بازارهای شهرها، خودداری از رفت‌وآمد به داخل خیابان‌ها و بازارها، امتناع ساکنین روستاها از رفتن به شهر، اعتصاب‌غذای ٣ روزەی فعالین سیاسی، مدنی و فرهنگی کردستان، مراجعەی گروهی کردهای ساکن کشورهای اروپایی به سازمان‌های بین‌المللی و شورای حقوق بشر پارلمان کشورهایی که در آن‌جا ساکن هستند، خواستەهای بانیان این فراخوان، جهت اعتصاب سراسری در کردستان هستند.