کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

گفتگو در مورد وضعیت زندانیان سیاسی کُرد در دیدار نمایندگان حزب دمکرات با احمد شهید

16:08 - 30 آذر 1393

کوردستان میدیا: نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران در دانمارک و مسئول کمیتەی حزب دمکرات در این کشور، طی دو دیدار مختلف با گزارشگر ویژە سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران، به گفتگو نشستند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز شنبه ٢٩ آذرماه سال ١٣٩٣، با درخواست رسمی احمد شهید، گزارشگر ویژە سازمان ملل برای امور حقوق بشر در ایران، سعید سلطان‌پور، نمایندەی حزب دمکرات در دانمارک و جمشید خسروی، مسئول کمیتەی دانمارک حزب دمکرات، با وی دیدار کردند.

طی دیدار نخست که با حضور احمد شهید و جمشید خسوری، مسئول کمیتەی دانمارک حزب دمکرات برگزار شد، خسروی در رابطه با موارد نقض حقوق بشر در ایران بەویژە کردستان مباحثی ایراد نمود.

خسروی در سخنان خود به بازداشت و سرکوب شهروندان کُرد و کولبران کرد اشارە کردە و همچنین بر تداوم سیاست‌های تبعیض‌آمیز رژیم ایران در قبال کردها بەویژە کردهای یاری تاکید نمود.

مسئول کمیتەی دانمارک حزب دمکرات همچنین در ادامەی مبحث خود، وضعیت زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه را تشریح کردە و گزارشی مفصل در این رابطه بە احمد شهید ارائە نمود.

بر اساس این گزارش، طی دیدار دوم احمد شهید که با سعید سلطان‌پور، نمایندەی حزب دمکرات کردستان ایران در کشور دانمارک انجام شد نیز مسأله اعتصاب زندانیان سیاسی کُرد زندان مرکزی ارومیه مورد گفتگو قرار گرفت و نمایندەی حزب در این زمینە از احمد شهید درخواست نمود که صدای زندانیان سیاسی کُرد را به گوش جهانیان برساند.

سلطان‌پور در ادامەی دیدار خود با احمد شهید در رابطه با مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران نیز گزارشاتی به وی ارائه نمود.