کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار نمایندە‌ حزب دمکرات و بارت ستاس، عضو پارلمان اتحادیە اروپا

20:04 - 30 آذر 1393

کوردستان میدیا: در دیدار جمیل فتحی، نمایندە حزب دمکرات و خانم مونیسک، همکار بخش روابط حزب با عضو پارلمان اروپا، در مورد آخرین وضعیت زندانیان اعتصاب‌کنندە بحث و گفتگو شد و نسبت بە این موضوع گزارشی تقدیم گردید.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، هیات حزب دمکرات در دیدار با بارت ستاس اعلام کرد کە زندانیان سیاسی کرد در مدت ٣٥ سال زمامداری رژیم اسلامی هموارە مورد تبعیض واقع شدە و هدف جمهوری اسلامی از عدم تفکیک زندانیان سیاسی و محکومین جرایم خاص، این است که از لحاظ روحی بە زندانیان سیاسی فشار بیاورند، همچنین این کار باعث می‌شود تا مقامات جمهوری اسلامی بە آسانی تحت عنوان معامله با مواد مخدر و یا قتل، زندانیان سیاسی را بە اعدام محکوم کنند.

فتحی در ادامەی سخنانش گفت، بعد از گذشت یک ماه از این اعتصاب، وضعیت جسمانی زندانیان وخیم‌تر شدە و در این اواخر چند نفر از اعتصاب‌کنندگان بە درمانگاه زندان منتقل شدەاند اما بر اساس گزارشات ما بدون رسیدگی پزشکی بە زندان بازگرداندە شده‌اند.

فتحی اعلام کرد بر اساس گزارشات، زندانیان از سوی نیروهای اطلاعات رژیم تهدید بە اجرای حکم اعدام شده‌اند و همچنین خانوادە زندانیان تحت فشار قرار گرفتەاند.

نمایندە حزب دمکرات همچنین در ادامە خاطرنشان کرد که طی چند ماه گذشتە رئیس جمهور و وزیر خارجە رژیم اسلامی ایران در پیام‌ها و دیدار‌هایی که داشته‌اند؛ اعلام کرده‌ا‌ند کە هیچ کس بە دلیل طرز فکر متفاوت بە زندان محکوم نشدە است، این سخنان امکان مجازات زندانیان سیاسی را با پروند‌ەهای ساختگی فراهم میاورد.

در پایان نمایندە حزب از پارت ستارس خواست، این پروندە را بە عنوان پروندە‌ای مهم تلقی کند و از طریق دوستان و دیگر همکارانش در پارلمان اروپا این موضوع را بررسی کنند.

آقای ستاس، در پایان گفت کە در کمترین زمان ممکن فدیریکا مخرینی مسئول ارتباطات خارجە اتحادیە اروپا را از این پروندە مطلع خواهد کرد، همچنین قول داد کە خود و اعضای رهبری حزب سبز اقلیم فلاندرین از طریق پیام با مقامات رژیم اسلامی ایران ارتباط برقرار کنند.