کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پشتیبانی شهروندان اهل سنندج و سقز از زندانیان سیاسی کُرد

20:06 - 30 آذر 1393

کوردستان میدیا: ادامەی اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کرد در زندان ارومیه، همبستگی و پشتیبانی شهروندان کرد در کردستان ایران را در پی داشت.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، دیروز شنبه ٢٩ آذرماه سال ١٣٩٣ و پس از انتشار فراخوانی مبنی بر همبستگی با زندانیان سیاسی کُرد از سوی جمعی از فعالین مدنی و سیاسی، شهروندان کُرد در کردستان ایران از فراخوان فعالین مدنی استقبال کردند.

بر اساس گزارشی که از سوی کمپین امروز ارومیه قلب کردستان است منتشر شدە است، شهروندان کُرد اقدام به پخش تراکت و پوستر ویژەی اعتصاب سراسری در کردستان نمودە‌اند.

این گزارش حاکی از این است که در بازار شهرسقز، استاد شیرازی، بهارستان (حمال آباد) و شهرک جهاد فعالیت تبلیغی صورت گرفتە است.

همچنین، در شهر سنندج نیز، شهروندان کُرد از اعتصاب زندانیان سیاسی کُرد در زندان مرکزی ارومیه اعلام حمایت کردەاند.

اعلام حمایت از زندانیان سیاسی کُرد در کردستان ایران و فراخوان فعالین مدنی برای اعلام اعتصاب سراسری در کردستان ایران، وعدەی مسئولین رژیم ایران در زندان ارومیه برای رسیدگی به مطالباتشان را در پی داشت.

امروز مسئولین زندان ارومیه دست به این اقدام زده‌اند، اما تا کنون زندانیان سیاسی بر اعتصاب خود پایدار و خواستار عملی شدن وعده‌ها و تمامی خواست‌هایشان شده‌اند.

یک منبع مطلع طی گفتوگویی با وب‌سایت کردستان میدیا با تاکید بر اینکه تاکنون این موافقت رژیم با تفکیک زندانیان سیاسی عملی نشدە است و در قالب یک وعدە می‌باشد عنوان کرد: تاکنون هیچ خبری از پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی منتشر نشدە است و گفتە می‌شود که اعتصاب غذای این زندانیان همچنان ادامە دارد.

یک زندانی سیاسی سابق کُرد در این رابطه به وب‌سایت کوردستان میدیا گفته است: معمولا و در چنین حالت‌هایی که فشار رسانه‌ای و اقداماتی از سوی شهروندان و فعالان حقوق بشری و سیاسی صورت می‌گیرد، مسئولین قضایی و امنیتی با دادن وعده‌های بی اساس سعی در کنترل وضعیت و تلطیف فضای عمومی را دارند.