کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حضور حزب دمکرات در نشست احزاب و جریانات سیاسی در اربیل

12:40 - 1 دی 1393

کوردستان میدیا: نماینده حزب دمکرات در نشست احزاب و جریانات سیاسی، مبحثی را در مورد زندانیان سیاسی کُرد اعتصاب کننده ارائه داد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، روز شنبه ٢٩ آدرماه، تجمع احزاب و جریانات سیاسی کُردستان در هتل چوارچرای اربیل برگزار شده و محمد نظیف قادری، عضور دفتر سیاسی حزب دمکرات نیز در این نشست حضور یافت.

برنامه جلسه با پردازشی بر وضعیت کردستان ترکیه، فرآیند صلح، آزادی عبدالله اوجالان و تلاش برای برداشتن حزب کارگران کردستان از لیست ترور آغاز شد.

سپس در ارتباط با غرب کردستان طرفین به بحث در مورد مبارزات این بخش از کردستان و معاهده دهوک پرداختند.

بر اساس گزارشات نماینده حزب دمکرات مطالبی را در مورد کردستان ایران بر سر موضوعاتی از جمله سیاست نفی و انکار مسئله کرد از سوی رژیم اسلامی، نقض حقوق بشر و بازداشت و اعدام فعالین سیاسی و مدنی ارائه داده است.

در این جلسه نمایندگان احزاب کردستان ایران به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه اشاره کرده و از تمامی جریانات خواستار حمایت و پشتیبانی از مطالبات این زندانیان شدند.

در ارتباط با کردستان عراق نیز شرکت‌کنندگان مقابله پیشمرگه‌های کُرد را با تروریست‌های داعش را بسیار تعیین کننده عنوان کرده و از مواضع رییس اقلیم کردستان قدردانی کردند، همچنین حاضرین پیام تسلیتی را به بازماندگان و خانواده‌های پیشمرگه‌ها تقدیم کردند.

قادری نماینده‌ی حزب دمکرالت در این نشست حضور یافته و در مورد مباحث نشست، در خلال برگزاری توضیحاتی ارائه داد.

نماینده حزب دمکرات در مطالبی را در مورد کردستان ایران مطرح نموده و در مورد تلاش‌های حزب دمکرات کردستان ایران برای همیاری و تعامل با احزاب دیگر بخش‌های کردستان، تلاش برای برگزاری کنگره ملی کُرد بر اساس یک دید واقعبینانه که گویای مطالبات جامعه کردستان در هر چهار بخش باشد؛ ارائه نموده و بر خطوط سیاسی و فکری حزب دمکرات در این موارد تاکید نمود.

در پایان مجموعه مصوباتی برای برگزاری جلسه آینده احزاب و جریانات کردستان مطرح گردید و به عنوان برنامه کاری جلسه آینده شورا مدنظر قرار گرفت.